Jasper Cillessen vertelt etmaal lang over penaltycomplex in ’24 uur met…’

Geplaatst: 15 september 2015 in Betaald voetbal overig

Keeper Jasper Cillessen is komende zaterdag te gast in het programma ’24 uur met…’. Daarin wordt de geplaagde doelverdediger 24 uur lang door Theo Maassen ondervraagd over zijn penaltytrauma. De goalie hoopt dat zijn probleem dan eindelijk de aandacht krijgt die het verdient.

Euforisch gevoel
Cillessen was niet uitgenodigd door de makers van het programma, maar diende zelf een verzoek in bij de VPRO. ,,Ik mag graag spreken en filosoferen over de strafschop. Penalty’s hebben me altijd geboeid. Als keeper kun je het eigenlijk nooit fout doen. Als de bal erin gaat is dat heel normaal, maar als je een penalty stopt, is dat gevoel van euforie niet te beschrijven. Tenminste, dat heb ik van verschillende collega-keepers gehoord.”

Strafschop komt nooit ter sprake
De blonde goalie vindt het jammer dat FOX of de NOS nooit lang stilstaat bij het feit dat hij nooit een penalty wist te keren. ,,Als ik na een niet-gestopte penalty word geïnterviewd, komt de strafschop eigenlijk nooit ter sprake. Mijn probleem wordt kleiner gemaakt dan het is. Vaak, te vaak, blijft de vragensteller hangen bij algemene zaken. Vond je het een terechte uitslag, wat is het probleem van Ajax; dat soort dingen zonder diepgang.”

Jasper Cillessen in een geanimeerd gesprek.

Jasper Cillessen wacht vergeefs op vragen over zijn penaltyprobleem.

Hoop op goede discussie
Cillessen hoopt dat er in ’24 uur met…’ eindelijk eens een goede discussie ontstaat over zijn gebrek aan kwaliteit om pingels te keren. ,,Presentator Theo Maassen heb ik hoog zitten. Ik spreek hem regelmatig in de business club van de Amsterdam ArenA, want het is algemeen bekend dat hij een fanatiek Ajax-supporter is. Dan praten we natuurlijk weleens over penalty’s, maar niet zo lang en diepgaand als ik zou willen. Daar komt komend weekend eindelijk verandering in.”

Altijd raak
Presentator Theo Maassen verwacht dat de episode met Cillessen historisch wordt. ,,Dat kan niet missen. Een aflevering met Jasper Cillessen is net als een penalty met hem in het doel: altijd raak!”

Reacties zijn gesloten.