Jack van Gelder loopt boos weg bij uitzwaaiwedstrijd

Geplaatst: 6 september 2015 in Nederlands elftal

Jack van Gelder is zondagavond boos weggelopen bij zijn afscheidsuitzending. De afzwaaiend presentator voelde zich niet serieus genomen en reed luid toeterend de Turkse studio uit.

Studio verlaten
Het interviewrondje na de wedstrijd Turkije – Nederland zou Van Gelders laatste kunstje voor de publieke omroep zijn. Maar voordat de tv-grootheid met Wesley Sneijder op schoot in beeld zou verschijnen, had hij de studio al verlaten. Wat bleek: Van Gelder had zich geërgerd aan de instelling van de personen die zouden figureren in zijn afscheid. Luid toeterend reed hij weg, vermoedelijk om niet op te vallen tussen de feestende Turken.

Jack van Gelder kan zijn ergernis, tijdens de wedstrijd, nauwelijks de baas. Foto: hpdetijd.nl.

Jack van Gelder kan zijn ergernis, tijdens de wedstrijd, nauwelijks de baas. Foto: hpdetijd.nl.

Aanfluiting
,,Ik neem dit de bondscoach bijzonder kwalijk”, foeterde de Ajax-supporter even later, vanuit zijn auto. ,,Hij nodigt mensen uit die totaal niet met voetbal bezig zijn. Ik noem geen namen, maar onder anderen die twee van Manchester United zijn een aanfluiting voor het vak.” De boze Van Gelder raadde het tegenvallende duo verder aan om de Franse pestpokken te krijgen. Of dat advies wordt opgevolgd, is overigens nog niet bekend.

Idioten
Jack van Gelder had zondagavond nog een aardige reis voor de boeg. ,,Waar ik naartoe ga? Naar Frankrijk, en daar blijf ik een jaar. Daar kom ik dat stelletje idioten in elk geval niet tegen.”

Reacties zijn gesloten.