Memphis na wedstrijd belaagd door onbekende man: ‘Hij wilde me zoenen’

Geplaatst: 19 augustus 2015 in Betaald voetbal overig

Manchester United-ster Memphis is na het Champions League-voorrondeduel met Club Brugge (3-1) aangerand door een nog onbekende man. Beveiliging moest eraan te pas komen om de voetballer uit de greep van zijn belager te krijgen.

‘Hoorde een gil’
Het incident vond dinsdagavond rond elf uur plaats op de parkeerplaats van Old Trafford. ,,Ik liep naar mijn auto, toen ik een gil en alarm hoorde”, vertelt ploeggenoot Chris Smalling. ,,Toen ik keek, zag ik dat Memphis werd vastgehouden door een man. Ik was, net zoals een aantal keren tijdens de wedstrijd, te laat om in te grijpen. Gelukkig was de beveiliging snel ter plaatse en konden ze de belager overmeesteren.”

Schrikken
Memphis was behoorlijk onder de indruk van het voorval, zo zegt hij woensdagmorgen. ,,Dat was even schrikken gisteravond. Niet alleen van het niveau van mijn medespelers, maar vooral van de gebeurtenis op de parkeerplaats.”

Memphis was dinsdagavond erg geliefd. Foto: skysports.nl.

Memphis was dinsdagavond erg geliefd. Foto: skysports.nl.

Zoenen
,,Toen ik mijn auto zocht, werd ik van achteren gegrepen door een man. De dader duwde me tegen een wagen en zei, in steenkolenengels, dat ik zijn held was en dat hij me wilde zoenen. Gelukkig ging het alarm van die auto af, waardoor de beveiliging snel ter plekke was. Ze hebben hem meegenomen en overgedragen aan de politie. Door de duisternis kon ik niet zien wie het was, maar het zal wel een geobsedeerde fan zijn. Of Jan Mulder”, besluit Memphis, wiens scoringspogingen gisteravond wél succesvol waren.

Training afgelast
Memphis krijgt even de tijd om de gebeurtenissen rustig een plekje te geven. De woensdagtraining van Manchester United werd namelijk afgelast, omdat coach Louis van Gaal niet op het trainingscomplex is verschenen.

Reacties zijn gesloten.