Nóg meer snelweggeluk: Helmonder Oscar Bijnen op huwelijksreis naar A67

Geplaatst: 17 augustus 2015 in Stiphout Vooruit 4

De exacte vertrekdatum van zijn huwelijksreis staat nog niet vast, maar de locatie wel. Direct na zijn trouwfeest vertrekt Oscar Bijnen uit Helmond naar de A67. Het is volgens hem de perfecte start voor een lang, gelukkig huwelijk.

Cirkel rond
,,Toen ik vanmorgen de krant pakte om de kattenbakvloer te bedekken, kwam ik op het idee”, gaf Bijnen toe. ,,Mijn oog viel op een artikel over de geboorte van een baby op de A2. Een groot contrast met een foto die ik op een andere pagina zag, want daar zag ik een foto van een pasgetrouwd stel op een andere snelweg. Er is dit weekend dus leven begonnen én geëindigd op de snelweg. De cirkel is rond”, aldus de 42-jarige filosoof.

Oscar Bijnen met zijn trouwe trouwauto uit 1982.

Oscar Bijnen met zijn trouwe trouwauto uit 1982.

Plek met symbolische betekenis
De berichtgeving over al het recente snelweggeluk zette Bijnen zo mogelijk nóg verder aan het denken. ,,Ik ben de afgelopen weken aan het zoeken geweest naar een bestemming voor mijn naderende honeymoon. Het moest een plek zijn met een symbolische betekenis voor me. De locatie maakte me niet heel veel uit, zolang het maar goed bereikbaar is. En het liefst wat zuidelijker gelegen dan Helmond. Want je wilt toch mooi weer, hè?!”

A67
Die plek heeft Bijnen, supporter van Stiphout Vooruit 4 in ruste, dankzij de krant gevonden: de snelweg A67, ter hoogte van Asten. ,,Een bijzondere plek voor me, want ik sta er bijna dagelijks in de file en ik word er regelmatig geflitst. En na het trouwfeest ben ik er zo, want dat ga ik bij Nobis in Asten vieren.”

Ook het nummer voor de openingsdans heeft volgens muziekliefhebber Bijnen een snelwegtintje: ,,Het wordt ‘Highway To Hell van AC/DC. Lijkt me wel toepasselijk, voor een zojuist beklonken huwelijk.”

Bijnen reist wel vaker naar verre oorden. Hier staat hij in Bakel.

Bijnen reist wel vaker naar verre oorden. Hier staat hij in Bakel.

Laatste details
Wanneer Bijnen vertrekt naar de romantische locatie, staat – in tegenstelling tot het verkeer op de A67 op de meeste dagen – nog niet vast. ,,Er moeten nog wat laatste details geregeld worden. Zo heb ik bijvoorbeeld nog geen verloofde. Maar met wat hulp van datingsites komt daar hopelijk snel verandering in. Want ook op de digitale snelweg ben ik erg actief.”

Reacties zijn gesloten.