Kazim-Richards eindelijk trefzeker na wekelijkse wissel: ‘Droomscenario’

Geplaatst: 16 augustus 2015 in Betaald voetbal overig

Een droomscenario. Met die woorden blikte Feyenoord-vedette Colin Kazim-Richards terug op zijn fenomenale optreden van zondagmiddag. Eindelijk slaagde de populaire Turk erin om te doen waarvoor hij naar De Kuip is gehaald: scoren. Met één onnavolgbare actie rekende hij af met een krat bidons.

Alles viel samen
De 28-jarige publiekslieveling glimlachte na de 0-2 overwinning op Cambuur van oor tot oor. ,,Het ging lekker vanmiddag. Het duurde even totdat het vertrouwen van de trainer zich uitbetaalde, maar vanmiddag viel alles eindelijk samen. Het was een droomscenario. Hoe het voelt om bepalend te kunnen zijn? Ach, ik weet eigenlijk niet beter.”

Op de wreef
Kazim-Richards was de hele middag dreigend, maar na een uur spelen gooide hij de wedstrijd op slot. Hij beschrijft zijn heldenrol zelf: ,,In de zestigste minuut gaf de coach me een teken: hier komen! Op volle snelheid rende ik richting dug-out, om vervolgens af te rekenen met dat kratje bidons. Ik raakte het vól op de wreef. De keeper van Cambuur en de vierde man stonden aan de grond genageld.”

Het moment van de middag: Kazim Richards schiet raak.

Het moment van de middag: Kazim Richards schiet raak.

Lezen en schrijven
De sympathieke aanvaller liet niet na om zijn goede collega Michiel Kramer te bedanken voor zijn assist. ,,Net voordat Michiel opstond, zette hij dat kratje natuurlijk wel érg lekker neer. Ik hoefde er eigenlijk alleen maar tegenaan te lopen. Maar ja, wij spelen al zó lang samen, dat we elkaar perfect aanvoelen. We kunnen samen lezen en schrijven. Vooral Michiel, maar ik leer snel.”

Blakend van zelfvertrouwen
Na zijn goede optreden blaakt Kazim-Richards van het zelfvertrouwen. ,,Dit is nog maar het begin, let maar op mijn woorden. Jullie gaan dit seizoen nog veel van me zien. Reken er maar op dat ik nog minstens dertig keer raak schiet. Wedden om een kratje Gatorade?”

Reacties zijn gesloten.