Excuusbrief Gudelj aan AZ-supporters: ‘Sorry voor mijn doelpunt’

Geplaatst: 10 augustus 2015 in Betaald voetbal overig

Ajacied Nemanja Gudelj heeft maandag via een open brief excuses gemaakt voor zijn wangedrag. De succesaankoop maakte zondagmiddag in Alkmaar namelijk een doelpunt. Volgens de middenvelder was het een verkeerde beslissing die ongelukkig uitpakte.

Verbijstering
Gudelj verbaasde zondagmiddag vriend en vijand. In de veertigste minuut schoot hij van grote afstand op het doel. Tot zijn verbijstering zag hij de bal tegen de touwen vliegen, waarna hij zich direct excuseerde. Het bloedfanatieke AZ-publiek had er geen boodschap aan; na zijn treffer werd Gudelj bij elk balcontact getrakteerd op een striemend klapperconcert.

Gudelj heeft zojuist onbedoeld gescoord. Foto: nos.nl.

Gudelj heeft zojuist onbedoeld gescoord. Foto: nos.nl.

Hulp van El Ghazi
Gudelj beleefde door zijn misstap een vervelende middag, maar kreeg ook steun van zijn teamgenoten. Zo probeerde de gearriveerde Ajax-vedette Anwar El Ghazi de venijnige fans nog de mond te snoeren met een subtiel gebaar, maar het opgehitste publiek had geen oog voor de bescheiden rechtsbuiten.

Superster El Ghazi (rechts) verzoekt het publiek op te houden met klapperen. Foto: nu.nl.

Superster El Ghazi (rechts) verzoekt het publiek op te houden met klapperen. Foto: nu.nl.

Excuses
Daags na de wedstrijd ging Gudelj diep door het stof. ‘Het was fout wat ik deed en het zal de komende tijd niet meer gebeuren. Met mijn 23 jaar ben ik voor Ajax-begrippen een veteraan en had ik beter moeten weten. Ik wil dan ook mijn excuses aanbieden aan de AZ-fans. Ik wilde niet scoren, maar besefte niet dat de keeper van AZ ook aan het staken was voor een betere cao. Hoe dan ook: sorry!‘, zo schrijft de Serviër.

Furieus
Ajax-coach Frank de Boer was furieus op Gudelj, zo zei hij zondagavond al voor de camera’s van Studio Sport. ,,Het is natuurlijk niet de bedoeling dat mijn spelers lukraak dingen gaan doen waar ze dik voor worden betaald, zoals scoren. Nemanja hoeft de komende weken niet te rekenen op veel speeltijd”, zei de trainer, waarna hij zich verontschuldigde voor zijn verzorgde en nagenoeg clichéloze media-optreden.

Reacties zijn gesloten.