Héctor Moreno weer naar huis na geslaagde minivakantie in Eindhoven

Geplaatst: 9 augustus 2015 in PSV

Ook voor Héctor Moreno zit de zomervakantie er alweer bijna op. De Mexicaanse international verbleef de afgelopen dagen in Eindhoven, maar vliegt maandag weer naar zijn huis in Barcelona.

Turbulentie
Moreno arriveerde donderdag in Eindhoven. ,,Het was nog even spannend of ik wel in Eindhoven zou landen, want ik vloog met Transavia”, zei de 27-jarige voetballer, nadat hij zijn koffers had opgehaald. ,,Er was wel wat turbulentie in Nederland, maar dat kwam vooral door toedoen van de media. Die dachten blijkbaar dat ik in Eindhoven kwam om te werken. Haha.”

Moreno werd donderdag gesignaleerd op Eindhoven Airport. Foto via PSV-watcher @BVG87.

Moreno werd donderdag gesignaleerd op Eindhoven Airport. Foto via PSV-watcher @BVG87.

Minivakantie
De goedlachse achterhoedespeler koos bewust voor een minivakantie. ,,Vorige zomer ben ik voor langere tijd in Brazilië geweest, maar dat beviel eigenlijk niet. Er was daar een lastige Nederlander die de hele tijd ging liggen en die heeft mij en mijn reisgenoten een vervelende tijd bezorgd. Bovendien was de gipsvlucht naar huis erg lang en oncomfortabel. Daarom ben ik deze keer maar in Europa gebleven.

Lokale gebruiken
Ondanks de korte duur van zijn vakantie heeft de Mexicaan zich opperbest vermaakt in Eindhoven. ,,Er was een gezellige kermis aan de Kennedylaan. Het volk dat daar liep, droeg nog meer goud dan wij na de prijsuitreiking van de Gold Cup. Veel kermisklanten liepen in een prima bij de zuurstokken kleurend shirt, met de naam Philips erop. Ik heb ook maar zo’n shirt gekocht. Als toerist wil je je toch een beetje aanpassen aan de lokale gebruiken, nietwaar?”

Moreno met zijn kermisshirt. Foto: Paul Post.

Moreno met zijn kermisshirt. Foto: Paul Post.

Evoluon
Voordat Héctor Moreno, die mag vertrekken bij zijn club Espanyol, maandag naar Barcelona vliegt, wil hij eerst nog een bezoekje brengen aan het futuristische Evoluon. Moreno: ,,Dat lijkt me erg interessant. Ik ben altijd erg geïnteresseerd geweest in de toekomst. En vooral in mijn eigen sportieve toekomst.”

Reacties zijn gesloten.