PSV slechts met half elftal naar ongewenst duel om Johan Cruijff Schaal

Geplaatst: 29 juli 2015 in PSV

PSV reist komende zondag met een half team naar Amsterdam voor de wedstrijd tegen FC Groningen om de Johan Cruijff Schaal. De prijs leeft totaal niet bij de spelers uit Eindhoven.

Zomeravondpotje
,,Ik heb met veel pijn en moeite zes jongens kunnen vinden die zondag in het taxibusje naar de ArenA willen stappen”, zegt PSV-trainer Phillip Cocu. ,,En dat snap ik best. We zijn bezig met de voorbereidingen op het seizoen. Dan komt zo’n zomeravondpotje in het weekend natuurlijk niet erg gelegen, hoe sfeervol dat stadion ook is.”

Mark van Bommel toont de Johan Cruijff Schaal, in 2012. De ArenA was toen nog aardig gevuld. Foto: Martijn de Bie.

Mark van Bommel toont de Johan Cruijff Schaal, in 2012. De ArenA was toen nog aardig gevuld. Foto: Martijn de Bie.

Pröpper: stapje extra
Nieuwe aanwinst Davy Pröpper is een van de weinige PSV’ers die zaterdag wél naar het duel gaat. Hij bood zich aan toen Cocu om vrijwilligers vroeg en niemand reageerde. Pröpper: ,,Eerlijk gezegd zou ik het liefst thuisblijven, maar als nieuweling moet je nu eenmaal een stapje extra zetten. Bovendien zit ik nog in mijn wettelijke proeftijd. Dan moet je soms ook kluisjes doen, die je liever niet doet. Koffie halen, ballen dragen, naar de Johan Cruijff Schaal, dat soort ongein.”

2-2-1-formatie
Cocu weet nog niet zeker in welke formatie zijn formatie zondat speelt. ,,Waarschijnlijk gaan we voor 2-2-1. Maar dat mag mijn assistent Ruud Brood lekker uitzoeken. Want je denkt toch niet dat ik zelf naar die flauwekul ga?”

Reacties zijn gesloten.