Bondscoach Herrera begrijpt ontslag niet: ‘Ik raakte hem amper’

Geplaatst: 29 juli 2015 in Betaald voetbal overig

Miguel Herrera snapt er niets van. De Mexicaanse bondscoach werd dinsdag ontslagen omdat hij een journalist zou hebben geslagen. Maar volgens Herrera ging de man veel te makkelijk naar de grond.

Theaterstukje
,,Ik raakte hem amper”, zegt Herrera (47) een dag later, tegen een journalist die hem nog wél durft te interviewen. ,,Die kerel was een theaterstukje aan het opvoeren en mijn leidinggevende is daar ingetrapt. Alles en iedereen was gisteren tegen mij. Een schande!”

Miguel Herrera, de ex-bondscoach met een hoger BMI dan IQ.

Miguel Herrera, de ex-bondscoach met een hoger BMI dan IQ.

Alleen maar gedoken
De timide coach, die zich wel vaker benadeeld voelt, is desondanks trots op de prestaties van Mexico op de Gold Cup. ,,We hebben terecht gewonnen ondanks dat de scheidsrechters het hele toernooi tegen ons waren. Maar mijn ontslag overschaduwt dat succes. Die verslaggever heeft het hele interview alleen maar gedoken en na zijn zoveelste snoekduik word ik de laan uitgestuurd. Terwijl iedereen die mij kent weet dat ik niet agressief ben. Het is een schande! Of heb ik dat al gezegd?”

¡No era penal!
De Mexicaanse bond legde Herrera ook nog een boete van zo’n € 10.000,- op. De op non-actief gezette coach is van plan om ook die straf te gaan aanvechten. ,,Ik raakte die jongen amper, en dus is de straf niet terecht. ¡No era penal!”

Reacties zijn gesloten.