Iker Casillas verlaat Real Madrid met ovationeel fluitconcert: ‘Mooier had niet gekund’

Geplaatst: 12 juli 2015 in Betaald voetbal overig

Geheel in stijl heeft Iker Casillas zaterdagavond afscheid genomen van Real Madrid. Direct na zijn slotspeech werd de keeper, die 725 keer voor Real uitkwam, beloond met een ovationeel boegeroep en fluitconcert.

Droom
Daarmee kreeg Casillas (34) het afscheid waarvan hij had gedroomd. ,,Ik was bang dit te moeten missen. Tijdens de laatste wedstrijd van het seizoen kon ik nog geen afscheid nemen van de club, want toen stond mijn vertrek nog niet vast. Dat ik nu alsnog uitgefloten word, betekent veel voor me. ¡Gracias!”, zei hij, met betraande ogen.

Iker Casillas hield het niet droog. Foto: nu.nl.

Iker Casillas hield het niet droog. Foto: nu.nl.

Uitgejoeld
Verder sprak de keeper, die onder meer vijf keer kampioen werd met de ‘Koninklijke’ en drie keer de Champions League won, de hoop uit om snel afscheid te kunnen nemen van het hondstrouwe publiek. ,,Het is mijn wens om in het nieuwe seizoen nog één keer onbestraft het veld van Bernabéu te mogen betreden. Het zou natuurlijk fantastisch zijn om nog een laatste keer te worden uitgejoeld voordat ik dit hoofdstuk definitief kan afsluiten.”

De Gea waarschijnlijk opvolger
Casillas, die naar FC Porto verkast, wordt hoogstwaarschijnlijk opgevolgd door de tien jaar jongere David de Gea van Manchester United. De Gea, over een mogelijke overstap: ,,Real is een club van niks en ik kijk ernaar uit om die prima donna met rugnummer zeven eens flink de waarheid te vertellen. Ik slaap iedere nacht in een pyjama van FC Barcelona. Het lijkt me geweldig om, net als Iker Casillas, tweewekelijks te worden uitgefloten in dat sfeerloze stadion vol hersenlozen. Maar dat zal na deze uitspraken vast wel lukken.”

Reacties zijn gesloten.