Onderhandelingen Wijnaldum met Neufchâteau verlopen voorspoedig

Geplaatst: 10 juli 2015 in PSV

Het is nagenoeg zeker dat Georginio Wijnaldum bij PSV vertrekt. De aanvoerder verliet vrijdagmorgen het trainingskamp van de Eindhovenaren om te praten met zijn nieuwe club. De onderhandelingen verlopen voorspoedig, al is het met een andere club dan Wijnaldum in eerste instantie had gedacht.

Toestemming om te onderhandelen

Ondanks dat Newcastle United eerder deze week al een serieus bod voor Wijnaldum bij PSV neerlegde, reisde de middenvelder toch gewoon mee naar Évian-les-Bains, in de Franse Alpen. Hij had nog maar amper zijn koffer geopend of hij kreeg toestemming om in Engeland te gaan onderhandelen over zijn toekomst. ,,Ik had alleen mijn selfiestick nog maar uitgepakt en ik mocht mijn spullen alweer inpakken”, aldus de gewilde halfspeler. ,,Maar ik vind het niet erg dat ik ben meegegaan, hoor. Want de Franse Alpen liggen ongeveer op de route van Eindhoven naar Engeland.”

Mis
Toen de gebelde taxi zich meldde om de 24-jarige captain via de Kanaaltunnel naar Newcastle te brengen, ging het mis. ,,De Franse chauffeur sprak even goed Engels als Louis van Gaal. Ik vroeg hem me naar Newcastle te brengen, maar hij haalde vragend zijn schouders op. Gelukkig spreek ik een aardig woordje Frans en heb ik de naam van mijn bestemming vertaald: Neufchâteau. ‘Mais oui, bien sûr! On y va’, was het hoopgevende antwoord van de chauffeur”, vertelt Wijnaldum.

Wijnaldum vertrok vanmorgen in alle vroegte uit de Alpen. Foto: telegraaf.nl.

Wijnaldum vertrok vanmorgen in alle vroegte uit de Alpen. Foto: telegraaf.nl.

Stokbroden
Op het moment dat de chauffeur, na een kleine vijfhonderd kilometer, vertelde dat ze waren gearriveerd, keek de voetballer raar op. ,,Ik had nog helemaal geen tunnel gezien, de zon scheen, we reden nog steeds aan de rechterkant van de weg en ik zag mensen met stokbroden lopen. Toen ik op het bord bij het kleine sportcomplex keek, wist ik genoeg. Hij had me niet naar Newcastle gebracht, maar naar Neufchâteau, een gehucht in de Vogezen.”

De speelweide waarop Wijnaldum vanaf komend seizoen zijn kunsten mag vertonen.

De speelweide waarop Wijnaldum vanaf komend seizoen zijn kunsten mag vertonen.

Hoopvol
Hoewel dat FC Neufchâteau een niveautje of zestien lager speelt dan Newcastle United, ging ‘Gini’ Wijnaldum toch de onderhandelingen in met de toevallig op het complex aanwezige terreinknecht. ,,Ik denk dat we er vandaag wel uitkomen”, sprak Wijnaldum hoopvol. ,,Over de prijs worden Neufchâteau en PSV het vast wel eens, want Fransen zijn het gewend om te veel te betalen. En het niveau? Ach, veel slechter dan Newcastle United kunnen ze nooit zijn.”

Reacties zijn gesloten.