Facebook gebruikt verkeerde verf: regenboogkleurige profielfoto’s niet uitwisbaar

Geplaatst: 29 juni 2015 in Helmond

Facebookers die met een regenboogkleurige profielfoto hun blijdschap over de legalisering van het homohuwelijk in de VS toejuichen, staan er gekleurd op. Blijvend. Door een fout van Facebook kunnen de fleurige filters niet meer worden verwijderd.

Kleurtje op mijn gezicht
Helmonder Kjell van Ras ontdekte de fout. ,,Ik had zo’n gekleurd filtertje over mijn profielfoto geplakt. Omdat ik deze zomer elk weekend naar een dancefeest ga, heb ik geen tijd om naar een zonnig vakantieoord te gaan. Zo’n filter leek me daarom ideaal; zo zou ik toch een kleurtje op mijn gezicht krijgen.” 

Kjell van Ras (rechts) staat er gekleurd op.

Spijt
Dance- en muziekliefhebber Van Ras kreeg maandagochtend echter spijt. ,,Al die bonte kleuren waren achteraf gezien toch niks voor mij. Ik wilde daarom mijn foto veranderen, maar dat ging dus niet. Hoe het komt weet ik niet, maar ik weet wel dat ik hier goed van baal. De volgende keer dat ik die Mark Zuckerberg hier op de Markt in Helmond tegenkom, laat ik hem alle kleuren van de regenboog zien! ”

Per ongeluk Color Run-verf
Volgens Facebook is er een verkeerd kleurfilter gebruikt. ,,We hebben per abuis de verf van de Color Run in Leeuwarden gebruikt. Die is volgens onze voorwaarden niet uitwisbaar. Tenzij president Obama de legalisering van het homohuwelijk en de Color Run ongedaan maakt. Daar gaan we ons nu op richten. Excuses aan de gedupeerden en het beste ermee”, aldus een medewerker van het sociale advertentienetwerk.

Stappen ondernemen
Kjell van Ras weet nog niet of hij stappen tegen Facebook gaat ondernemen. ,,Een juridische procedure kost geld en tijd. Beide heb ik hard nodig, want ik ga elke week naar een dancefeest.”

Reacties zijn gesloten.