Iraakse informatieminister Al-Sahaf nieuwe persvoorlichter FIFA

Geplaatst: 4 juni 2015 in FIFA

Mohammed al-Sahaf is per direct begonnen als nieuwe persvoorlichter van de FIFA. De Irakees, die tijdens het regime van Saddam Hoessein diende als minister van informatie, wordt gezien als dé ideale man om verder gezichtsverlies van de FIFA te voorkomen.

Geruststellen
Sepp Blatter kondigde de komst van Al-Sahaf donderdag, tijdens de dagelijkse FIFA-persconferentie, aan. ,,Onze vorige perswoordvoerder is opgepakt, dus we waren op zoek naar een nieuwe. We wilden iemand die qua betrouwbaarheid goed bij het imago van de FIFA past én iemand die het kritische volk gerust kan stellen in onzekere tijden. Mo, zoals ik hem mag noemen, is daarvoor de juiste man”, aldus de geliefde president.

Mohammed al-Sahaf (rechts) liet in 2003 regelmatig van zich horen.

Mohammed al-Sahaf (rechts) liet in 2003 regelmatig van zich horen.

Snel onder de knie
Al-Sahaf (75) verwacht veel van de nieuwe samenwerking. ,,Ondanks dat ik, vergeleken met de rest van de FIFA-bestuursleden, wat aan de jeugdige kant ben, denk ik dat ik alles snel onder de knie heb. Ik heb namelijk wel eerder gezien hoe een megalomane alleenheerser ten val is gebracht. En of die nu Saddam Hoessein of Sepp Blatter heet, is mij om het even.”

Volledig onder controle
Het eerste publieke optreden van Al-Sahaf staat voor morgenmiddag gepland. Dan zal hij de wereld meedelen dat de FBI is omsingeld en dat de situatie op het FIFA-hoofdkantoor volledig onder controle is.

Reacties zijn gesloten.