Rafael Benítez deze zomer naar Madrid: ‘Kijk ernaar uit om door Real ontslagen te worden’

Geplaatst: 3 juni 2015 in Betaald voetbal overig

Rafael Benítez is de komende zomer de trainer van Real Madrid. De 55-jarige Madrileen neemt wat taken van de recent buitengetrapte Carlo Ancelotti over. Het is nog niet bekend wie Benítez na diens spoedige ontslag opvolgt.

Droom
Benítez, trots: ,,Het is de droom van elke trainer om door Real ontslagen te worden. Het toeval wil dat ik deze zomer geen vakantie gepland heb, dus ik kan makkelijk wat vakantiewerk doen in en rond stadion Santiago Bernabéu. Daarna zal ik Real met gepaste trots verlaten.”

Benítez weet dat zijn tijd bij Real Madrid beperkt is.

Benítez weet dat zijn tijd bij Real Madrid beperkt is.

Eén seizoen
Toen de ervaren coach zijn handtekening zette, dacht hij tot het einde van seizoen 2015-2016 te mogen blijven. ,,We waren mondeling een dienstverband van één seizoen overeengekomen. Maar het bestuur van Real doelde, zo bleek later, op één meteorologisch seizoen: de zomer. Ach, er zijn hier zat trainers geweest die het met minder moesten doen”, relativeert Benítez.

Misschien naar AC Milan
Wat Rafael Benítez na zijn ontslag op staande voet, vermoedelijk in oktober of november, gaat doen, weet hij nog niet zeker. ,,Misschien teken ik wel bij AC Milan. Ik heb altijd al twee weken in Stadio Giuseppe Meazza willen werken.”

Reacties zijn gesloten.