Voetbalwereld treurt om aftreden Blatter: morgen twaalf seconden stilte

Geplaatst: 2 juni 2015 in FIFA

De wereld treurt om het voorgenomen afscheid van Sepp Blatter. De goede daden van de FIFA-baas – die vooral in chantabele ontwikkelingslanden als Bahrein, Somalië en Rusland populair is – zullen dan ook op gepaste wijze worden herdacht.

Twaalf seconden stilte
In Zuid-Afrika wordt morgenmiddag om twaalf uur, lokale tijd, het startschot gegeven van een minuut stilte. Die minuut stilte zal exact twaalf seconden duren; precies even lang als Blatter in december van 2013 stil was voor zijn overleden boezemvriend Nelson Mandela.

Blatter en Mandela: twee grote, gevallen leiders.

Blatter en Mandela: twee grote, gevallen leiders.

Herdenkingsdienst in Qatar
De Qatarese bevolking gaat zelfs een stapje verder. Daar wordt komend weekend een heuse herdenkingsdienst georganiseerd om Blatter te bedanken voor de verkoop van het WK 2022. Om de tijd zo efficiënt mogelijk te gebruiken, zullen tijdens diezelfde dienst de eerste duizend omgekomen Nepalese stadionbouwers worden herdacht.

Geraakt
Sepp Blatter (79) is oprecht geraakt door de sympathieke acties in Zuid-Afrika en Qatar. ,,Het doet me goed dat ik nog altijd zo geliefd ben. Ik was graag nog een jaar of 24 doorgegaan, maar het leek me verstandig om te stoppen voordat er ook maar een zweempje van twijfel over mijn integriteit zou ontstaan. En eerlijk gezegd stop ik liever vrijwillig, dan onder dwang van de FBI. Want ik zit op mijn oude dag liever achter de geraniums, dan achter de tralies.”

Reacties zijn gesloten.