FIFA-presidentsverkiezingen verplaatst naar Guantanamo Bay na arrestatie officials

Geplaatst: 27 mei 2015 in FIFA

De presidentsverkiezingen van de FIFA, aanstaande vrijdag, zullen niet in Zürich maar in Guantanamo Bay plaatsvinden. Volgens de voetbalbond is het om logistieke redenen niet mogelijk om het voltallige bestuur van de FIFA bijeen te krijgen in de Zwitserse hoofdstad.

FIFA-officials opgepakt
In de nacht van dinsdag van woensdag werden zeven FIFA-officials van hun bed gelicht in een hotel in Zürich. Ze worden, verrassenderwijs, verdacht van corruptie en worden waarschijnlijk uitgeleverd aan de VS.

Een onbekend FIFA-bestuurslid mag op de achterbank plaatsnemen. Foto: nytimes.com.

Een onbekend FIFA-bestuurslid mag op de achterbank plaatsnemen. Foto: nytimes.com.

Blatter: geen oog dichtgedaan
Sepp Blatter, de grote baas van de voetbalbond, sprak van de langste nacht uit zijn nog prille leven. ,,Ik heb vannacht geen oog dichtgedaan. De dame die mij onder handen nam, was erg vasthoudend. Ik ben compleet gebroken.” De Zwitser werd overigens niet gearresteerd, omdat hij op het moment van de inval in een bordeel verbleef.

Ondanks weinig nachtrust oogde Sepp Blatter woensdagochtend fit.

Ondanks weinig nachtrust oogde Sepp Blatter woensdagochtend fit.

Strijdbaar
Hoewel hij vermoeid oogde, toonde integriteitssymbool Blatter zich woensdagmorgen strijdbaar. ,,Uit respect voor de voetbalsport in het algemeen en mezelf in het bijzonder gaat mijn herverkiezing vrijdag gewoon door. Het wordt alleen wat lastig om al mijn collega-bestuursleden vrijdag in Zürich te krijgen. We wijken dus uit naar een andere locatie en wel Guantanamo Bay; een idyllisch eiland in het zuidoosten van Cuba.

Onvergetelijk
Volgens Blatter worden de verkiezingen van vrijdag gegarandeerd onvergetelijk. ,,Of het spannend wordt, betwijfel ik. Maar toch weet ik zeker dat een groot aantal FIFA-bestuurders geboeid zal toekijken.”

Reacties zijn gesloten.