Memphis Depay doorstaat verplichte keuring zonder problemen

Geplaatst: 18 mei 2015 in PSV

Memphis Depay is weer een stap dichter bij een succesvol avontuur in Manchester. De 21-jarige topscorer van de eredivisie zag dat de verplichte keuring vrijwel probleemloos verliep en kreeg maandagavond groen licht van de keurmeester. Zijn nieuwe trainer Louis van Gaal is opgetogen.

Weinig twijfels
Voorafgaand aan de keuring waren er weinig twijfels over de afloop. Ook Depays nieuwe coach Louis van Gaal was ervan overtuigd dat het goed zou komen. ,,Tijdens het WK van vorig jaar heb ik Memphis nauwlettend geobserveerd. Daar had ik dan ook alle tijd voor, want hij zat het grootste gedeelte van de tijd naast me op de reservebank. Memphis gaat respectvol om met zijn belangrijkste bezit. Een modelprof”, besloot de lyrische coach, in nagenoeg foutloos Nederlands.

Positief
Ook de nieuwe Manchester United-aanvaller zelf kende nauwelijks zenuwen. ,,Ik had er geen moment rekening mee gehouden dat er iets mis zou zijn. Natuurlijk is het in een vreemd land even afwachten hoe kieskeurig de keurmeesters zijn, maar afgezien van wat kleine, gebruikelijke aandachtspunten was hij eigenlijk heel positief. Fijn; nu kan ik ze in Manchester kennis laten maken met de snelheid van Memphis”, aldus Depay.

Memphis Depay (rechts), net nadat hij is aangekomen voor de verplichte keuring.

Memphis Depay (rechts), net nadat hij is aangekomen voor de verplichte keuring.

Rijden
Door de probleemloos verlopen APK-keuring mag de snelle aanvaller tot en met 17 mei 2016 rijden in zijn Mercedes.

Reacties zijn gesloten.