Helmonder laat PSV-shirt op borst bodypainten: ‘Wil uniek statement maken’

Geplaatst: 15 mei 2015 in Helmond, PSV, Stiphout Vooruit 4

PSV-supporter Oscar Bijnen heeft op unieke wijze geprotesteerd tegen het verdwijnen van Philips als shirtsponsor van PSV. Vrijdagmiddag liet de 42-jarige Helmonder het shirt van de kersverse landskampioen op zijn bovenlijf bodypainten. Hij hoopt Philips daarmee op andere gedachten te brengen.

Best wel jammer
Bijnen, al sinds afgelopen september fanatiek PSV-fan, zegt het in één woord ‘best wel jammer’ te vinden dat Philips met ingang van volgend jaar van het Eindhovense shirt gaat verdwijnen. ,,Aan die zeven letters kan ik mijn favoriete team tenminste nog herkennen. Ze hebben tegenwoordig zulke rare tenues dat ik amper nog weet voor welke ploeg ik moet juichen”, moppert hij.

Statement
En dus kwam Oscar Bijnen in opstand. ,,Ik wilde een statement maken en heb de afgelopen weken nagedacht over een ludieke protestactie. Het moest iets unieks zijn; iets dat niemand anders ooit zou bedenken. En opeens had ik het: ik wilde een PSV-shirt op mijn borst laten schilderen. Ik heb contact opgenomen met één van de beste bodypainters van Handel en dit is het resultaat”, zegt Bijnen, terwijl hij trots op zijn redelijk getrainde torso wijst.

Oscar Bijnen toont trots zijn torso.

Oscar Bijnen toont trots zijn torso.

Doeltreffend
De originele actie van de voetballiefhebber bleef niet lang onopgemerkt, zo vertelt hij. ,,In de eerste uren nadat ik een foto van mijn geverfde lijf op Facebook postte, ontving ik maar liefst twee likes en dertien klachten. Voor mij is dat de bevestiging dat mijn protest doeltreffend is. En Philips kan dat natuurlijk niet negeren. Het is een kwestie van tijd tot ze op hun besluit terugkomen.”

Verdwijnen
Hoe lang Bijnen nog als levend kunstwerk blijft rondlopen, weet hij nog niet. ,,Het is waterverf, dus de verf zal binnenkort hoe dan ook wel wegspoelen. Maar ja, aan het idee dat de naam Philips gaat verdwijnen, ben ik intussen wel gewend geraakt.”

Reacties zijn gesloten.