Heerenveen-speler brengt tien kratten bier naar scheidsrechter Gözübüyük na grap

Geplaatst: 18 april 2015 in PSV

Voetballer Joey van den Berg heeft zaterdagochtend tien kratten bier naar scheidsrechter Serdar Gözübüyük gebracht. Daarmee reageert de speler van Heerenveen op de uitspraak van de arbiter, die – als grap – zei dat hij Heerenveen in ruil voor tien kratten bier wel zou laten winnen van PSV. Die wedstrijd is vanavond in Eindhoven.

Wat hulp
Daarom besloot Van den Berg om Gözübüyük zaterdagmorgen met tien kratten Bavaria te verrassen. ,,Ik heb vrijdagochtend twintig kratten bier van PSV-fans gekregen. Met zoveel bier in voorraad en een lange busreis van Eindhoven naar Heerenveen in het verschiet, kun je maar beter zorgen dat je iets te vieren hebt. Dat lukt waarschijnlijk alleen met wat hulp van de arbitrage, vandaar mijn bezoek aan Serdar”, aldus de middenvelder over zijn omkoopactie.

Joey van den Berg (derde van rechts) ontving vrijdagavond pils van PSV-fans. Foto: twitter.com/harm040.

Joey van den Berg (derde van rechts) ontving vrijdagavond pils van PSV-fans. Foto: twitter.com/harm040.

Matchfixing
Serdar Gözübüyük kon het ludieke gebaar wel waarderen. ,,Ik heb al vijf kratjes koud gezet. De andere vijf geef ik aan de voorzitter van de KNVB-scheidsrechterscommissie. Die heeft op de radio gezegd dat hij mij in ruil voor vijf kratten bier niet verdenkt van matchfixing.”

Serdar Gözübüyük met respect. Foto: pzc.nl.

Serdar Gözübüyük met respect. Foto: pzc.nl.

Zo eerlijk mogelijk
Gözübüyük ontkent overigens al te weten hoe het duel zaterdagavond gaat eindigen. ,,Ondanks alle biertransacties probeer ik zo eerlijk mogelijk te fluiten, want er staan belangrijke punten op het spel. Maar ik heb natuurlijk al wel een vermoeden hoe de puntjes verdeeld gaan worden: twee op de o en zes op de u.”

Reacties zijn gesloten.