Jack van Gelder wil huldiging PSV verzetten: ‘Pure competitievervalsing’

Geplaatst: 9 april 2015 in PSV

Jack van Gelder wil de huldiging van PSV een dag verzetten. Het Eindhovense kampioensfeest werd aanvankelijk op zondagavond 19 april gepland, maar volgens de presentator van Studio Voetbal – het praatprogramma waarin wekelijks het falen van Ajax wordt geanalyseerd – is dat competitievervalsing.

Oneerlijke competitie
,,Studio Voetbal wordt per definitie door veel PSV-fans erg gewaardeerd”, weet Van Gelder. ,,Maar als alle Eindhovense supporters zondagavond bier drinken op het Stadhuisplein, zijn ze waarschijnlijk niet op tijd thuis om Studio Voetbal te bekijken. Dat kost ons kijkcijfers en dat is dus oneerlijke concurrentie. Pure competitievervalsing!”

Gemiste kans
Volgens de Amsterdamse tv-grootheid zou het een gemiste kans zijn om vast te houden aan zondagavond als feestavond. ,,De uitzending van zondag 19 april móét iedereen gewoon zien. Onze redactie is druk bezig om prominente en verrassende gasten naar de studio te halen. Ik wil niet voor mijn beurt praten, maar er is een reële kans dat Jan Mulder, Frank de Boer en Arno Vermeulen te gast zijn. En mogelijk gaan we het ook heel even over PSV hebben, hoewel ik niets kan beloven.”

Gastheer Jack van Gelder, hier met interessante gasten in gesprek over Ajax.

Gastheer Jack van Gelder, hier met interessante gasten in gesprek over Ajax.

Feest verzetten
Van Gelder pleit daarom voor het verzetten van het feest. ,,Zaterdagavond is een geschikt moment, want dan ben ik niet op tv. Maandagavond zou ook kunnen, liefst tijdens Voetbal International TV. Want dat programma gun ik zo weinig mogelijk kijkers.”

Voorkeur voor maandagavond
PSV-verdediger Jetro Willems voelt weinig voor het vervroegen van de festiviteiten. ,,Als het niet op zondagavond kan, heb ik een voorkeur voor de maandagavond, want zaterdagavond moet ik voetballen.” Over de uitspraken van Jack van Gelder over vermeende competitievervalsing heeft Willems geen uitgesproken mening: ,,Wat is een Jack van Gelder?”

Reacties zijn gesloten.