Pasgeboren zoon Andrés Guardado ontroerd door sfeeractie

Geplaatst: 1 april 2015 in PSV

PSV-voetballer Andrés Guardado is erg tevreden over de prestaties van zijn dinsdagnacht geboren zoon Máximo. De 28-jarige middenvelder hoopt zijn afstammeling minimaal tot 2033 bij zich te houden en is zelfs een sfeeractie begonnen om zijn telg te overtuigen bij te tekenen.

Serieuze stappen
Guardado senior is lyrisch over de ontwikkeling van zijn zoon: ,,Het is een echte box-to-box-speler, net als ik. Ondanks zijn jonge leeftijd zie je hem bijna groeien. Hij bepaalt nú al het ritme hier in huis. Ik verwacht dat we binnen nu en anderhalf jaar samen serieuze stappen kunnen maken. Ik hoop dat hij hier nog minimaal een jaar of achttien wil blijven.”

Guardado junior doet het goed. Foto: instagram.com/andresgua18.

Guardado junior doet het goed. Foto: instagram.com/andresgua18.

Gouden ooievaar
Een woensdagochtend opgehangen, levensgroot spandoek aan de gevel van het huis van de familie Guardado, in Knegsel, moet de jongeling een zetje in de gewenste richting geven. De tekst ‘Máximo Guardado nuestra Ciguëña de Oro mexicana, tiene que estar en el Knegsel, nuestra casa es tu casa, Máximo’ prijkt erop. Vertaald: ‘Máximo Guardado, onze gouden Mexicaanse ooievaar, moet in Knegsel blijven. Ons huis is jouw huis, Máximo’.

Zelf bedacht
Kersverse vader Andrés Guardado bedacht de tekst zelf in de auto, zo zegt hij. ,,Als ik onderweg ben van Knegsel naar De Herdgang, ben ik lang onderweg. Niet omdat de afstand zo groot is, maar negen van de tien keer zit er een onmogelijk te passeren tractor voor me op de weg. Opeens schoot die tekst me te binnen.”

Niet droog
Máximo Guardado was zichtbaar geroerd door de sfeeractie van zijn vader. Direct nadat hij het spandoek en het levenslicht voor het eerst zag, hield de jongeling het niet droog.

Reacties zijn gesloten.