Jubilerende conducteurmishandelaar op station ’t Hout in bloemen gezet

Geplaatst: 8 maart 2015 in Maatschappij

Op station Helmond ’t Hout heeft de NS zaterdagmorgen een agressieve reiziger uit Groenlo in de bloemen gezet. Kort nadat de 28-jarige man een conducteur had geschopt, uitgescholden en bespuugd, bleek hij de honderdste treinconducteurmishandelaar van het jaar te zijn. Hij mag daarom een jaar gratis reizen.

Extra feestelijk
Voor de Achterhoekse passagier – die liever anoniem blijft – begon het zonnige weekend daarmee extra feestelijk. ,,Ik was met de trein op weg naar Venlo om daar onschuldige hulpverleners aan te vallen. Net toen ik comfortabel met mijn schoenen op de bank zat, kwam er een conducteur om mijn kaartje zeuren. Nou, in plaats daarvan heb ik hem mijn visitekaartje gegeven.”

Geschiedenis geschreven
De goedgemutste maar zwakzinnige reiziger had na zijn schoppartij al snel in de gaten dat hij zojuist geschiedenis had geschreven. ,,Via de intercom werd ik meteen gefeliciteerd. Wat bleek: ik ben dit jaar de honderdste treinreiziger met losse handjes. Daarna begonnen de omstanders begonnen te klappen. Bij aankomst op station ’t Hout werd ik uitgebreid in het zonnetje gezet. Een mooi en klantvriendelijk gebaar; ik ben dan ook zeker van plan om in de toekomst meer NS-medewerkers aan te vallen.”

NS-medewerkers staan klaar om de jubileumschopper warm te onthalen. Foto: nos.nl.

NS-medewerkers staan klaar om de jubileumschopper warm te onthalen. Foto: nos.nl.

Railrunnerjaarkaart
De NS beloonde de man met een Railrunnerjaarkaart, waarmee een kind tussen de vier en elf jaar een jaar lang gratis met de trein mag reizen. ,,Eigenlijk is de jubilerende agressor te oud voor een Railrunnertje”, liet een medewerker van NS Voorlichting weten. ,,Maar aangezien iemand die ons personeel aanvalt de verstandelijke vermogens van een vijfjarige heeft, knijpen onze conducteurs graag een oogje toe.”

Minuut lang claxonneren
Om ook de doordeweekse reizigers te attenderen op de duizendste mishandeling, zullen treinmachinisten in het hele land maandagochtend om negen uur een minuut lang claxonneren. Zij doen dit uit solidariteit met recentelijk aangevallen NS-medewerkers. Een grote groep politici zal zelfs deze hele week toeteren. Dit uit solidariteit met zichzelf en hun partij, met het oog op de naderende Provinciale Statenverkiezingen.

Reacties zijn gesloten.