Jetro Willems kondigt afscheid aan: ‘Kan maar vast gebeurd zijn’

Geplaatst: 5 maart 2015 in PSV

PSV’er Jetro Willems heeft aangekondigd een punt achter zijn loopbaan te gaan zetten. Na het WK voetbal van 2030 bergt de dan 36-jarige linksbuiten zijn voetbalschoenen definitief op.

Voor het blok
,,Ik denk, ik zeg het maar vast; het kan maar gebeurd zijn”, zei de 20-jarige aanvallende linksback, kort na de donderdagochtendtraining. ,,Ik kan over vijftien jaar wel ineens roepen dat ik aan mijn laatste seizoen bezig ben, maar dan zet ik de trainer misschien voor het blok. Als ik het nu alvast aankondig, kan iedereen zich rustig voorbereiden op het einde van mijn loopbaan.”

Jetro Willems op zijn favoriete positie: linksachter. Foto: demorgen.be.

Jetro Willems op zijn favoriete positie: linksachter. Foto: demorgen.be.

Afscheidswedstrijd
Willems heeft al een datum geprikt voor zijn afscheidswedstrijd. ,,Zaterdag 20 juli 2030 om 19.00 uur heb ik het hoofdveld van het Philips Stadion twee uur afgehuurd. Het kan maar alvast in de agenda staan; voor je het weet is Guus Meeuwis je voor. Of Memphis. Die loopt me al vaak genoeg voor de voeten.”

Hij vervolgt: ,,We maken er een gezellige avond van, met als hoogtepunt een wedstrijd tegen gestopte PSV-iconen als Florian Jozefzoon en Abel Tamata. Kevin Blom fluit, dus moe zal ik niet worden. En daarna drinken we veel bier in De Aftrap, als dat dan tenminste nog bestaat.”

Schitteren
Voor zijn carrière voorbij is, wil de geboren Rotterdammer nog minimaal twee doelen bereiken. ,,Ik heb er altijd van gedroomd om eens te schitteren op een WK. En daarnaast wil ik een keer voor de KNVB Beker van Roda JC winnen. Als dat allebei lukt, ben ik een gelukkig man.”

Reacties zijn gesloten.