Cambuur-trainer biedt vrouwencoach excuses aan: ‘Discussiëren met vrouw zinloos’

Geplaatst: 22 februari 2015 in Betaald voetbal overig

Cambuur Leeuwarden-trainer Henk de Jong heeft zijn excuses aangeboden aan vrouwenvoetbalcoach Vera Pauw. De Jong zei dat zijn ploeg zaterdagavond ‘meisjesvoetbal’ speelde, wat hem niet door iedereen in dank werd afgenomen.

Oeverloze discussie
,,Ik wil bij dezen Vera Pauw en alle andere op hun pik getrapte feministen mijn excuses aanbieden”, zei de berouwvolle De Jong zondagmiddag in Radio 1-programma Langs de Lijn. ,,Dat lijkt mij beter dan verzanden in een oeverloze discussie met die vrouw, want dat win je als man toch nooit.”

Vera Pauw (links) werd in haar trots aangetast door Henk de Jong.

Vera Pauw (links) werd in haar trots aangetast door Henk de Jong.

Gek met vrouwen
De Jong bekende zich te schamen voor zijn uitlatingen. ,,Na de onnodige nederlaag was ik emotioneel, en dan zeg je weleens domme dingen waar je spijt van hebt. Dat zal Vera Pauw, als vrouw zijnde, ongetwijfeld begrijpen. Maar ik ben gek met vrouwen, hoor! Ik kijk regelmatig naar vrouwenvoetbalwedstrijden op Eurosport, vooral als ik in een dipje zit en even goed wil lachen.”

Onvolwassen
De Friese oefenmeester maakte ook van de gelegenheid gebruik om sorry te zeggen tegen de coach van Jong Oranje. ,,Ik heb onlangs gezegd dat we onvolwassen hebben gevoetbald. Dat is natuurlijk een belediging voor jeugdige voetballers. Niet zo bedoeld hoor; ik ben gek met kinderen.”

Koken
Volgens Henk de Jong heeft hij Vera Pauw intussen uitgenodigd voor een kopje thee bij hem thuis. ,,Het zou fijn zijn om dit even face-to-face uit te praten, zodat we dit hoofdstuk af kunnen sluiten. Of ze ook echt komt, weet ik niet. Het is natuurlijk goed mogelijk dat ze de weg niet kan vinden. In dat geval wil ik ook best bij haar op bezoek gaan. Dan kan ze meteen voor me koken.”

Reacties zijn gesloten.