Verwarde man verstoort NAC – PSV; voetballers komen met schrik vrij

Geplaatst: 3 februari 2015 in PSV

BREDA – Een verwarde man heeft dinsdagavond de eredivisiewedstrijd NAC Breda – PSV bruut verstoord. In de eerste minuut van het duel bestormde hij het veld en eiste dat de tv-camera’s op hem gericht werden. PSV’er Jetro Willems werd uit voorzorg geëvacueerd.

Gewapende man
Rond kwart voor negen rende de man, die gewapend was met een fluit en een zwart pak droeg, plotseling het veld op. Vervolgens overhandigde hij Jetro Willems een kaart met daarop vermoedelijk een dreigende tekst. De PSV-verdediger spoedde zich na het voorval naar de kleedkamer, terwijl ploeggenoten de verstoorder tegenhielden.

De verwarde man overhandigt Jetro Willems een kaart.

De verwarde man overhandigt Jetro Willems een kaart. Foto: foxsports.nl.

Liggen
Gill Swerts van NAC stond op dat moment op het veld. ,,Ik was met mijn werk bezig, toen ik vanuit mijn ooghoek een verstrooid ogende man op me af zag komen. In een reflex ben ik op de grond gaan liggen. Maar ik ben niet gewond hoor”, verklaarde de geschrokken voetballer.

Snel overmeesterd
Door kordaat optreden van stadionstewards kon de man snel worden overmeesterd. Zijn fluit bleek nep te zijn, net als zijn scheidsrechtersdiploma. Hoewel de identiteit van de dader nog niet bekend is gemaakt, zou het volgens goed ingelichte Facebookdetectives om Kevin B. uit Gouda gaan.

Reacties zijn gesloten.