Stiphoutse carnavalsprins Maarten Bloks wint prinseroaje Spurriezeiers

Geplaatst: 10 januari 2015 in Stiphout Vooruit

Maarten Bloks heeft het prinseroaje van CV De Spurriezeiers gewonnen. De dertigjarige Stiphoutenaar wist als enige te voorspellen wie de nieuwe carnavalsprins van de Stiphoutse carnavalsclub is: hijzelf.

Veel inzendingen
De jury kreeg de afgelopen weken ruim acht inzendingen binnen. ,,Het was een hele klus om ze allemaal te bekijken”, zegt een jurymedewerker. ,,Maar het is goed te zien dat carnaval zo leeft in Stippent. Helaas waren zeven van de acht inzendingen fout. Alleen Maarten had het bij het rechte eind.”

Spannend
Bloks gaf toe dat hij het niet makkelijk vond om te voorspellen wie de nieuwe Spurrieprins zou worden. ,,Ik had natuurlijk wel een vermoeden dat ik prins zou worden, want ik heb zelf mijn jawoord gegeven. Maar toch was het nog even spannend. Ik was dan ook erg opgelucht toen ik hoorde dat ik gewonnen had.”

,,Dat ik nu de scepter moet zwaaien, is minder fijn. Ik geef namelijk weinig om carnaval. Bovendien ben ik, als captain van Stiphout Vooruit 6, altijd al aanvoerder van elf lawaaiige drinkebroeders. Maar je moet er iets voor over hebben om het prinseroaje te winnen.”

Maarten Bloks (links) heeft weinig met carnaval.

Maarten Bloks (links) heeft weinig met carnaval.

Geen polonaise
Met de winst van het prinseroaje wint Bloks een bedrag van € 1.111,-. ,,Daarvan ga ik waarschijnlijk een weekje skiën tijdens de carnaval. Even alle festiviteiten ontvluchten. Aan mijn lijf geen polonaise!”

Reacties zijn gesloten.