Albert Heijn ontslaat vulhulp Harry Piekema na tien jaar wangedrag

Geplaatst: 28 december 2014 in Maatschappij

Selfies maken onder werktijd, ongedierte loslaten op de winkelvloer en het weigeren om verplichte bedrijfskleding te dragen: voor de directie van de Albert Heijn is de maat vol. Na tien jaar wangedrag en talloze officiële waarschuwingen heeft de winkeldirectie het ontslag van de 55-jarige medewerker Harry Piekema aangevraagd.

Volgens een woordvoerder van het winkelconcern nam Piekema, die in 2004 in dienst trad, regelmatig een loopje met de huisregels van Albert Heijn. ,,De eerste tijd was Harry een voorbeeldige supermarktmedewerker. Na een jaar kreeg hij dan ook direct een vast contract, zoals gebruikelijk is bij ons. Maar daarna ging het mis.”

Hamsters mee naar het werk
Volgens de zegsman maakte Piekema zich regelmatig schuldig aan onprofessioneel gedrag. ,,Hij deed talloze dingen die niet in zijn functieomschrijving stonden, zoals selfies maken met klanten. Daarnaast nam hij soms wekenlang hamsters mee naar zijn filiaal en Harry is ook een keer in trainingspak op zijn werk verschenen. Ontkennen heeft geen enkele zin, want alles is op video vastgelegd.”

Harry Piekema had weinig respect voor de privacy van klanten.

Harry Piekema had weinig respect voor de privacy van klanten.

Ook hield hij zich niet aan de dresscode.

Ook hield hij zich niet aan de dresscode.

Gewoon bij Albert Heijn
,,Bovendien had hij een identiteitsprobleem. Hij deed net alsof hij filiaalmanager was, maar in werkelijkheid was hij gewoon vulploegmedewerker. Zulk gedrag is niet gewoon bij Albert Heijn.”

Te duur
Harry Piekema zelf vermoedt dat zijn ontslag een andere reden heeft. ,,Ik denk dat het door mijn leeftijd en uurloon komt. Ik verdiende op het laatst elf euro bruto per uur en voor dat geld kunnen ze drie vijftienjarige vulhulpen aannemen. Maar ik vind het wel krom dat ze mij ontslaan omdat ik te duur ben. Want dat is de Albert Heijn zelf ook.”

Geen reclame
Piekema vindt het desondanks jammer dat zijn contract wordt ontbonden. ,,Kennelijk is dit de manier waarop ze met hun oudere werknemers omgaan. Eén ding weet ik wel: dit is geen reclame voor Albert Heijn.”

Reacties zijn gesloten.