Voetbaltrainer Jan Noten voor twee jaar naar korfbalvereniging De Korfrakkers: ‘Er was meteen een klik’

Geplaatst: 19 december 2014 in Amateurvoetbal

Jan Noten vervolgt zijn carrière bij De Korfrakkers. De Stiphoutse trainer tekende vrijdagochtend een contract dat hem twee jaar aan de Erpse club verbindt.

Liever een voetbaclub
Dat De Korfrakkers geen voetbalclub is, is bij Noten bekend, maar was geen belemmering om toch zijn jawoord te geven. ,,Ik heb 28 jaar ervaring als voetbaltrainer en had het liefst opnieuw een voetbalselectie onder mijn hoede gehad. De jaarlijkse trainersstoelendans is echter bijna ten einde en er is volgens mij nog maar één club die voor volgend seizoen een trainer zoekt: SV Brandevoort. Maar daar hebben ze me net buitengezet, dus dan is het wat raar om daar opnieuw te solliciteren”, licht de inwoner van Stiphout toe.

Jan Noten.

Jan Noten heeft weinig korfbalkennis, maar hoopt niet door de mand te vallen.

Klik
Daarom verbreedde Noten zijn horizon en richtte hij zich op andere sporten. ,,Ik heb onlangs ook gesprekken gevoerd bij een rugbyvereniging uit Boerdonk en een snookerclub uit Beek en Donk, maar tussen De Korfrakkers en mij was er meteen een klik. We waren er dan ook snel uit.”

Zesje
De komende maanden gaat Noten zich verdiepen in de korfbalsport. Hij heeft er alle vertrouwen in dat zijn voetbalervaring hem daarbij van pas komt. ,,Bij het korfbal is er altijd één vak actief, het andere kijkt toe. Dat is goed te vergelijken met de situatie bij Brandevoort 1. Die jongens, en vooral een niet nader te noemen ex-PSV’er, zijn meestal ook maar hooguit vijftig procent van het duel in beweging.”

De niet nader te noemen ex-PSV'er beweegt zo weinig dat zelfs de scheidsrechter daar soms commentaar op levert.

De niet nader te noemen ex-PSV’er  in kwestie beweegt zo weinig dat zelfs de scheidsrechter daar soms commentaar op levert. Foto: Facebook Selectie SV Brandevoort.

,,En in Brandevoort presteerden mijn spelers vaak net voldoende. Vaak scoorden ze nét een zesje. Bij De Korfrakkers scoren ze vaak mét een zesje. Tenminste, dat hoop ik.”

Noten bespeurt nóg een belangrijke overeenkomst tussen zijn oude en zijn nieuwe club: ,,Recentelijk hebben we nog een korfbaluitslag geboekt.”

Reacties zijn gesloten.