Jetro Willems woest op Memphis na verprutste strafschop: ‘Hij had moeten afspelen’

Geplaatst: 7 december 2014 in PSV

DORDRECHT – PSV-verdediger Jetro Willems is helemaal klaar met het egoïstische gedrag van zijn teammaat Memphis. Laatstgenoemde gaat in de ogen van de linksback te vaak voor eigen succes en ziet zijn teamgenoten regelmatig over het hoofd.

Panenka
Zaterdagavond was dat niet anders. Bij een 1-1 stand tegen FC Dordrecht kreeg PSV een strafschop, maar Memphis raakte op Panenka-achtige wijze de lat. ,,Hij had die bal gewoon breed moeten leggen”, foeterde Willems na afloop in de catacomben. ,,Luuk de Jong en ik stonden er veel beter voor, maar daar had Memphis weer eens geen oog voor. De egoïst.”

Memphis neemt het FC Dordrecht-doel onder vuur, terwijl Willems (links) en De Jong helemaal vrij staan.

Memphis neemt het FC Dordrecht-doel onder vuur, terwijl Willems (links) en De Jong helemaal vrij staan.

Niet met voetbal bezig
Volgens Willems wist hij vooraf al dat de twintigjarige aanvaller de strafschop zou gaan verprutsen. ,,Memphis zei al tegen me: ‘Let op, Jetro, ik ga een Panenka doen’. Toen wist ik voldoende. Als je op zo’n belangrijk moment probeert het werk van een befaamde Tsjechische componist te imiteren, ben je duidelijk met andere dingen bezig dan met voetbal.”

Liever Depay
Als het aan Jetro Willems ligt, neemt Memphis voorlopig geen strafschoppen meer. ,,Sterker nog, als het aan mij ligt speelt Memphis voorlopig helemaal niet meer. Ik zie veel liever Depay op zijn positie spelen. Maar die heb ik al een hele poos niet meer gezien.”

Reacties zijn gesloten.