Ajax vindt keuze voor Ziggo logisch: ‘Kabel belangrijk in onze historie’

Geplaatst: 7 november 2014 in Betaald voetbal overig

AMSTERDAM – Vanaf volgende zomer prijkt de naam van kabelaanbieder Ziggo op de shirts van Ajax. Dat meldt het betrouwbare clubblad van de eredivisieclub, De Telegraaf, vrijdag. De Amsterdammers hopen, door terug te grijpen op ‘de kabel’, eindelijk weer eens Europese overwintering te kunnen bewerkstelligen.

Aegon verkocht
Na de uitschakeling in de Champions League, afgelopen woensdag, vond de bescheiden Amsterdamse club dat het anders moest. ,,Met Aegon op onze borst hebben we ons nooit kunnen verzekeren van een succesvol avontuur in de Champions League”, licht de verkoopgrage directeur voetbalzaken Marc Overmars desgevraagd toe. ,,Daarom heb ik Aegon vanmorgen verkocht. Spelers en sponsors van de hand doen, dat kun je wel aan mij overlaten.”

Overmars vindt de overstap naar Ziggo een logische. ,,De kabel heeft een belangrijke rol gespeeld in onze geschiedenis. In de gewonnen Champions League-finale van 1995 stonden er vier leden van de kabel in de basis, en het enige doelpunt werd door één van hen (Patrick Kluivert, red.) gescoord. Zo’n succes willen we weer, en dus was de keuze snel gemaakt.”

Amsterdamse kabelaars in actie.

Amsterdamse kabelaars in actie.

Speciale routers
De komende maanden worden er in de Amsterdam ArenA speciale routers geïnstalleerd waarmee het publiek mee kan liften op het wifi-netwerk in het nabijgelegen Ziggo Dome. Overmars: ,,Daarvoor zijn extra sterke routers nodig, want de gehele ArenA is van massief beton. De stadionwanden blokkeren een stuk meer dan onze verdediging.”

Als die klus voltooid is kunnen de fans, volgens Marc Overmars, nóg sneller via Twitter laten weten dat Sigþórsson er niet al te veel van kan. ,,Het zal geen verrassing zijn dat ik bezig ben hem te verkopen. Ik heb goede hoop dat ik hem binnenkort aan MVV of Fortuna Sittard kan slijten. Als er tenminste geen kink in de kabel komt.”

Advertenties

Reacties zijn gesloten.