PSV biedt Nike verbeterd vijfjarig contract aan: ‘Willen transfervrij vertrek voorkomen’

Geplaatst: 17 oktober 2014 in PSV

EINDHOVEN – PSV heeft het contract met Nike opengebroken en met vijf jaar verlengd. De Eindhovense club maakt tot de zomer van 2020 drie miljoen euro per jaar over naar net Amerikaanse sportmerk.

Uitstekende zaken
Volgens technisch directeur Marcel Brands heeft PSV uitstekende zaken gedaan. ,,Nike heeft zich de laatste jaren ontwikkeld tot een speler om rekening mee te houden, en dat hebben andere clubs natuurlijk ook gezien. We willen voorkomen dat hij komende zomer transfervrij de deur uit loopt”, zo verklaart hij de verlenging.

Nadat Nike een nieuw contract heeft getekend, verlaat Marcel Brands ontspannen De Herdgang.

Nadat Nike een nieuw contract heeft getekend, verlaat Marcel Brands tevreden De Herdgang.

Dat een profclub geld overmaakt naar een sponsor, is vrij uniek in het voetbal. Meestal is de richting van de geldstroom namelijk andersom. ,,Klopt; met deze constructie is PSV de eerste”, weet ook Brands. ,,In deze tijd moet je als club wat minder hogen eisen stellen. Maar ik ben vol vertrouwen dat onze investering uiteindelijk weer bij ons terugkomt. Het logo van Nike is niet voor niets een boemerang.”

Weekmarkt in Woensel-West
Door Nike een verbeterd contract te geven, houdt PSV andere geïnteresseerde kledingsponsors buiten de deur. Brands: ,,Ik was in eerste instantie blij verrast toen ik hoorde dat er al twee vervangers klaar stonden om de plek van Nike in te nemen. Maar toen ik hoorde dat Umbro en Macron de kandidaten waren om onze spelers te kleden, was ik minder enthousiast. Als ik mensen in goedkope, smakeloze sportkleding wil zien rondlopen, ga ik wel naar de weekmarkt in Woensel-West.”

Nike keert PSV niet de rug toe, iets wat niet van iedereen op deze foto kan worden gezegd.

Nike keert PSV niet de rug toe, iets wat niet van iedereen op deze foto kan worden gezegd.

Volgende ronde Europa League
Marcel Brands hoopt dat Nike PSV naar de volgende ronde van de Europa League kan loodsen. ,,Nike weet als geen ander wat nodig is om onze volgende tegenstander Panathinaikos uit Athene te verslaan. Nike was in de Griekse mythologie namelijk de godin van de overwinning. Als het met haar hulp niet lukt, weet ik het ook niet meer.”

Reacties zijn gesloten.