Berry van Aerle stopt als international: ‘Hiddink hoeft me niet meer te bellen’

Geplaatst: 5 oktober 2014 in Nederlands elftal

HELMOND – Berry van Aerle is niet meer beschikbaar voor het Nederlands elftal. De Helmondse rechtsback vindt dat hij onder bondscoach Guus Hiddink te weinig aan spelen toekomt en wil vrijwilligerswerk gaan doen.

Zoveelste teleurstelling
Van Aerle (51) hakte de knoop zaterdagochtend door. ,,Ik las in De Telegraaf dat ik opnieuw niet geselecteerd was door de bondscoach. Dat is de zoveelste teleurstelling en ik besluit nu de eer aan mezelf te houden. Blijkbaar kom ik niet in zijn toekomstplannen voor. Jammer, na alles wat we samen hebben meegemaakt.”

Berry van Aerle baalt.

Berry van Aerle baalt.

Het is niet de eerste keer dat Van Aerle niet geselecteerd wordt voor Oranje. Sinds de interland Nederland – Polen in oktober 1992 (uitslag: 2-2) deed geen één bondscoach meer een beroep op zijn diensten. ,,Terwijl ik nooit heb gezegd dat ik niet beschikbaar meer ben.”

Zo goed als je laatste wedstrijd
,,Ik kan trouwens geen reden bedenken waarom ik niet meer mee zou kunnen”, vervolgt de gepikeerde back. ,,Ze zeggen toch altijd dat je zo goed bent als je laatste wedstrijd? Ik speelde toen helemaal niet onaardig tegen Polen. Dat vond toenmalig bondscoach Dick Advocaat ook, zei hij na de wedstrijd. Ik ben met mijn 51 jaar niet meer de jongste, maar met mijn ervaring en snelheid kan ik veel compenseren, vind ik. Helaas denkt Hiddink daar anders over.”

Berry van Aerle, voorafgaand aan zijn laatste interland.

Berry van Aerle, voorafgaand aan zijn laatste interland.

Vrijwilligerswerk
Nu de Helmonder definitief international-af is, hoeft hij niet meer dagelijks te gaan fitnessen en krijgt hij dus ook meer vrije tijd. Van Aerle heeft al een invulling daarvan voor ogen. ,,Ik wil vrijwilligerswerk gaan doen, in het theater bijvoorbeeld. In december gaat er schijnbaar een veelbesproken musical van start. Misschien kan ik daarin iets betekenen, al is het maar achter de bar. Dat kan ik best, ondanks een gebrek aan horeca-ervaring. Ik was tenslotte altijd al een beetje de waterdrager.”

Reacties zijn gesloten.