PSV start met negen man tegen Dinamo Moskou; Cocu kiest voor 2-3-3-opstelling

Geplaatst: 1 oktober 2014 in PSV

MOSKOU – PSV wil Dinamo Moskou donderdag bestrijden in een 2-3-3-formatie. Om de kans op een overtalsituatie, zoals afgelopen zondag tegen Heerenveen, te beperken, begint trainer Phillip Cocu uit voorzorg met twee man minder.

Iets nieuws
,,Ik wil eens iets nieuws proberen”, zegt Cocu over zijn wat ongebruikelijke strategie. ,,En de Europa League-wedstrijd tegen Dinamo Moskou lijkt me daar een goed moment voor. Dat duel begint als het in Nederland vijf uur ’s middags is en dan zit er bijna geen mens voor de tv. Mocht mijn plan in duigen vallen, dan zullen maar weinigen het zien.”

Phillip Cocu geeft aan hoeveel verdedigers hij opstelt.

Phillip Cocu geeft aan hoeveel verdedigers hij opstelt.

Manmeersituaties voorkomen
Volgens de Eindhovense coach is zijn strijdplan beïnvloed door de prestatie van afgelopen zondag, tegen Heerenveen. Ondanks dat PSV een groot deel van de wedstrijd tegenover tien Friezen stond, speelde het ver onder de maat. ,,Blijkbaar zijn we niet zo goed als we dachten in manmeersituaties. Ik wil dan ook voorkomen dat dit in Moskou wéér gebeurt en daarom houd ik uit voorzorg twee man aan de kant. Acht spelers, een keeper en vijf supporters, daar gaan we de klus mee klaren.”

De vermoedelijke opstelling volgens het ED van 2 oktober.

De vermoedelijke opstelling volgens het ED van 2 oktober.

Twee centrale verdedigers
De Eindhovenaren gaan naar verwachting in 2-3-3 beginnen. Cocu: ,,Dan hoef ik maar één linie te wijzigen ten opzichte van ons vertrouwde 4-3-3-systeem. En onze voorhoede is al genoeg gehavend sinds het wegvallen van Depay en Memphis, dus daar blijf ik vanaf. Twee centrale verdedigers is voldoende; ik verwacht niet dat Dinamo erg gevaarlijk wordt over de flanken. Want daar spelen Manolev en Dzsudzsák.”

Vermoedelijke opstelling PSV: Zoet; Rekik, Bruma; Wijnaldum, Hendrix, Ritzmaier; Narsingh, Locadia, Jozefzoon.

Reacties zijn gesloten.