Bestuur Heerenveen steunt zingend thuispubliek: ‘Ze hebben vast gelijk’

Geplaatst: 28 september 2014 in Betaald voetbal overig

HEERENVEEN – PSV beleefde een vervelende middag in Heerenveen, maar voor de moeder van scheidsrechter Kevin Blom was het ook geen pretje. Het thuispubliek liet luidkeels horen te weten welk – eeuwenoud – beroep zij uitoefent. Het bestuur van de Friese club neemt geen afstand van de spreekkoren. Integendeel: het sluit zich erbij aan.

Solidair met de fans
,,We verklaren ons solidair met onze fans”, zegt clubvoorzitter Jelko van der Wiel – overigens een broer van PSG-back Gregory. ,,Onze fans steunen de club, en daar mogen we best iets voor terugdoen. Mochten de supporters iets zingen wat in mijn ogen kwetsend en feitelijk onjuist is, dan nemen we daar natuurlijk afstand van. Maar dat zal niet vaak voorkomen, want ik kom uit Groningen en versta meestal geen barst van wat die stugge Friezen zingen.”

Misdragen
Van der Wiel vindt niet dat de eigen aanhang zich tijdens de wedstrijd tegen PSV (uitslag: 1-0) misdroeg. ,,Als zij menen dat de moeder van Kevin Blom van lichte zeden is, hebben ze vast gelijk. We hebben genoeg seizoenkaarthouders die dat kunnen weten. Tijd om dat zelf te controleren heb ik helaas niet, al zou ik het soms best willen.”

Kevin Blom maakte zich niet populair in Heerenveen.

Kevin Blom maakte zich niet populair in Heerenveen.

Gratis reclame
De moeder van Kevin Blom heeft begrip voor het standpunt van SC Heerenveen. ,,Ik ben blij dat de supporters zich hun bezoekjes aan mij nog herinneren en gratis reclame voor mijn diensten maken. Dat is een teken dat ik ze toch een leuke middag of avond bezorg. Iets wat Heerenveen niet altijd lukt.”

Reacties zijn gesloten.