Tuchtcommissie KNVB tikt Helmondse veelschrijver Justèn Rhoe op de vingers

Geplaatst: 25 september 2014 in Stiphout Vooruit 4

NIEUWSTADT – De Helmondse veelschrijver annex beroepsklager Justèn Rhoe is donderdag door de tuchtcommissie van de KNVB op de vingers getikt. Voortaan mag de 32-jarige Stiphout Vooruit 4-middenvelder nog maar twee verweerschriften per maand indienen.

Compleet gek
Op het KNVB-kantoor in Nieuwstadt werden ze compleet gek van Rhoe’s brieven. ,,Dit jaar hebben we er al 440 ontvangen”, zegt Henri Fluit, medewerker tuchtzaken. ,,Dat is ongeveer tien per week. We hebben zelfs nieuwe collega’s moeten aannemen om al zijn brieven te beantwoorden. Hij houdt drie mensen tegelijk bezig. Al doet hij dat wel vaker, begreep ik uit een brief die hij begin juli stuurde.”

Henri Fluit was de wanhoop nabij.

Henri Fluit was de wanhoop nabij.

Per definitie onterecht
De meeste schrijfsels van Rhoe zijn beroepschriften. ,,Ik pak nogal eens een gele kaart”, zo geeft de Helmonder toe. ,,En die zijn per definitie onterecht, want ik schop nooit iemand over de omheining zonder dat er een bal in de buurt is. De boetes die ik daarvoor krijg, vecht ik natuurlijk aan. Een postzegel is nog altijd goedkoper dan het boetebedrag voor een gele kaart (ongeveer 15 euro, red.).”

Justen Rhoe.

Justen Rhoe.

Maar ook tijdens de zomerstop kreeg de postsorteerder van de tuchtcommissie in Nieuwstadt geen rust. ,,Die idioot bleef maar schrijven”, moppert Fluit. ,,Over van alles: het WK hockey, het stoppen van Lingo, de hond van zijn zus en ga zo maar even door. We hebben zelfs het vakantieverlof van een collega moeten intrekken omdat die dwaas ons geen rust gunde.”

Twee brieven per maand
Ondanks boze brieven en telefoontjes van de bond wist Rhoe van geen ophouden. Fluit: ,,Daarom hebben we de zaak aanhangig gemaakt bij de tuchtcommissie van de KNVB. Dat zijn wij overigens zelf, dus dat was geen heel ingewikkelde procedure. De tuchtcommissie heeft in al haar wijsheid besloten dat hij nog maar twee brieven per maand mag sturen. Overtreedt hij die maatregel, dan krijgt hij één wedstrijd extra schorsing per te veel gestuurde brief.”

Justèn Rhoe is teleurgesteld in de houding van de bond. ,,Ik voel me in mijn recht aangetast en ben zeker niet van plan me hierbij neer te leggen. Ik ga deze belachelijke beslissing dan ook zeker aanvechten. De bezwaarbrief gaat morgenvroeg op de post!”

Reacties zijn gesloten.