Clubicoon Loewy the Cat verruilt Helmond Sport voor Go Ahead Eagles

Geplaatst: 24 september 2014 in Helmond Sport

HELMOND – Helmond Sport verliest na dit seizoen een clubicoon. Mascotte Loewy the Cat maakte woensdagochtend bekend na dit seizoen bij de club te vertrekken. Hij kiest voor Go Ahead Eagles.

,,Er is een tijd van komen, en een tijd van gaan”, zo verklaart The Cat (37) zijn keuze. ,,Iemand van mijn leeftijd moet niet te lang meer wachten als hij nog een mooie stap wil maken. Ik draag al sinds 2000 het shirt van Helmond Sport en ben nu toe aan een nieuwe uitdaging. Na vijftien jaar De Vender is het tijd voor Deventer.”

Loewy the Cat.

Loewy the Cat.

Blije vos
Het geliefde Helmondse cultfiguur had de clubs naar eigen zeggen voor het uitzoeken. ,,Ik kon naar PSV gaan, maar daar zou ik moeten concurreren met Phoxy. Die blije vos speel ik niet zomaar uit de basis. Maar die vogel bij Go Ahead kan ik wel hebben, dat weet ik zeker.”

Eagles-mascotte Ko, waarschijnlijk een hapklare brok voor The Cat.

Eagles-mascotte Ko, waarschijnlijk een hapklare brok voor The Cat.

The Cat had ook een aanbieding uit België op zak. ,,Ik kon naar Standaard Luik, maar ik kan niet met de trainer door één luik. Daarom ga ik naar Go Ahead. Het zal even wennen zijn, maar ik kom er vast wel op mijn pootjes terecht.”

Kips Leverworst
Nu Loewy the Cat zijn vertrek heeft aangekondigd, is Helmond Sport naarstig op zoek naar een vervanger. Volgens technisch directeur Mario Captein is de kans groot dat de levensgrote, wandelende Kips Leverworst-mascotte (39) uit de jaren negentig terugkeert op De Braak. ,,Ondanks dat zijn uiterste houdbaarheidsdatum nabij is, staat hij nog steeds te boek als smaakmaker.”

Captein: ,,Ook Heracles heeft interesse in hem, maar ik verwacht niet dat hij voor die club kiest. Want zolang zijn eeuwige rivaal John Stegeman daar de scepter zwaait, hoeft hij daar niet te rekenen op veel speeltijd.”

Reacties zijn gesloten.