Grote reorganisatie bij PSV door opsplitsing hoofdsponsor Philips

Geplaatst: 23 september 2014 in PSV

EINDHOVEN – De opsplitsing van Philips in twee divisies – HealthTech en Lighting – heeft ook gevolgen voor PSV. Het eerstgenoemde bedrijfsonderdeel gaat zich puur richten op PSV 1. Lighting gaat zich daarentegen concentreren op Jong PSV, dat hierdoor een nieuwe naam krijgt: PSV Light.

Niet gepast
PSV-directeur Toon Gerbrands spreekt van een goede ontwikkeling. ,,Toen ik deze zomer bij de club neerstreek, was mijn eerste prioriteit een nieuwe naam zoeken voor Jong PSV. Want zeg nou eerlijk; die naam is totaal niet gepast voor een elftal waarin recent nog oudgedienden als Tytoń, Manolev en Engelaar ritme opdeden.”

Toon Gerbrands.

Toon Gerbrands.

Licht ontvlambaar
De naam PSV Light dekt de lading volgens Gerbrands een stuk beter. ,,In dat team kunnen we, naast lichtvoetige jonkies, ook spelers stallen die te licht zijn bevonden voor het eerste elftal. Of voetballers die licht ontvlambaar zijn. Die lopen hier nu een stuk minder rond dan vorig seizoen, maar dat kan zo veranderen als de resultaten onverhoopt minder worden.”

PSV Light wordt een opvangbak voor licht ontvlambare types, zoals Jeffrey Bruma er vorig jaar een was.

PSV Light wordt ook een opvangbak voor licht ontvlambare types, zoals Jeffrey Bruma er vorig seizoen een was.

Het andere onderdeel van Philips, HealthTech, gaat zich bemoeien met het eerste elftal van PSV. Volgens Gerbrands heeft dat wel een aantal wijzigingen tot gevolg. ,,Philips wil dat HealthTech en Lighting strikt gescheiden blijven, om verwarring bij de klant te voorkomen.”

Lichtmasten eruit en voetballen op zondagmiddag
,,Daarom wordt alles dat met ‘light’ kan worden geassocieerd uit het stadion verwijderd: de light-dranken, maar ook de lichtmasten. Dat we daardoor niet meer op zaterdagavond kunnen spelen is jammer, maar niet onoverkomelijk. De zondagmiddag is ook een prima tijdstip.”

HealthTech Arena
Het Philips Stadion zal volgens Gerbrands worden omgedoopt tot HealthTech Arena. ,,Daarin is voortaan alleen nog maar plaats voor verantwoorde producten. Geen rommel als bier en hamburgers meer, maar uitsluitend healthy consumpties. Ik weet zeker dat onze supporters dat kunnen waarderen. Door minder bier te drinken, hoeven ze minder vaak naar het toilet, en missen ze dus ook minder doelpunten.”

Er zal voortaan geen bier meer worden verkocht in het stadion.

Er zal voortaan geen bier meer worden verkocht in het stadion.

,,Ik hoop alleen dat PSV weer eens kampioen wordt en zich plaatst voor de zeer lucratieve Champions League”, besluit Gerbrands. ,,Dan wordt deze club in financieel opzicht weer een stukje gezonder. En dat zou een mooi lichtpuntje zijn.”

Advertenties

Reacties zijn gesloten.