Bakkali richt zich op halve marathon: ‘Rondjes lopen is leuker met concreet doel’

Geplaatst: 18 september 2014 in PSV

EINDHOVEN – Terwijl de selectie van PSV zich voorbereidt op de kraker tegen Estoril Praia, loopt Zakaria Bakkali in alle eenzaamheid rondjes om een trainingsveld op De Herdgang. Hij hoopt volgende maand alweer in competitieverband in actie te komen: tijdens de halve marathon van Eindhoven op 12 oktober.

Zestig rondjes om het veld
,,Het moet haalbaar zijn”, glundert de op een zijspoor geraakte Belg donderdagochtend. ,,Een maand voorbereidingstijd is kort, maar mijn basisconditie is best oké. Deze week heb ik in totaal al zestig rondjes om het veld gelopen, en dat is in totaal toch een kleine twintig kilometer. Mijn rondetijden worden steeds beter, en dat stemt me hoopvol.”

Bakkali loopt rondjes.

Bakkali loopt rondjes.

Volgens Bakkali (18) ontstond het idee om de 21,1 kilometer lange wedstrijd te gaan lopen spontaan. ,,Ik bedacht dinsdag dat rondjes lopen minder vervelend is met een concreet doel. De halve marathon is een mooie afstand. Mocht het goed gaan, dan zal ik serieus overwegen om me in te schrijven voor andere najaarslopen. Dat motiveert me.”

Kantjes er vanaf lopen
PSV-trainer Phillip Cocu is erg positief over de vorderingen van het enfant terrible. ,,Hij loopt zijn rondjes om het veld in een aardig tempo en snijdt niet af. Dat is maar goed ook, want ik wil hem dit seizoen absoluut niet meer binnen de lijnen zien. Hij heeft de kantjes er al genoeg vanaf gelopen.”

Afspraak bij de tandarts
Bakkali kan niet wachten tot het startschot wordt gegeven. ,,Ik heb wel wat moeite moeten doen om überhaupt te kunnen meedoen, want ik had een afspraak bij de tandarts staan. Gelukkig kon ik die verplaatsen naar een andere zondag. PSV is op 12 oktober vrij, dus hopelijk staan er een paar ex-teamgenoten langs het parcours om me mentaal te ondersteunen. Ik ben ervan overtuigd dat ik de finish ga halen. Desnoods op mijn tandvlees.”

Reacties zijn gesloten.