Verwarde man belaagt Guus Hiddink na afloop van oefeninterland

Geplaatst: 5 september 2014 in Nederlands elftal

BARI – Direct na afloop van de verloren oefeninterland tegen Italië is Guus Hiddink belaagd door een nog onbekend sujet. De man, die gewapend was met een SBS 6-microfoon, maakte een verwarde indruk. Hiddink was hevig geschrokken, maar bleef ongedeerd.

,,Dat was inderdaad even schrikken”, zei Hiddink vrijdagmorgen. ,,En dan heb ik het niet alleen over de eerste tien minuten van de wedstrijd. Ik draai al even mee in het trainersvak, maar heb me nog nooit zo bedreigd gevoeld al gisteravond.”

Guus Hiddink, kort voordat hij wordt belaagd. Foto: nu.nl.

Guus Hiddink, kort voordat hij wordt belaagd. Foto: nu.nl.

Langharige maniak
Toen scheidsrechter Sergej Karasev donderdagavond kort na half elf een einde maakte aan het bloedeloze oefenduel (2-0), werd de nieuwe bondscoach gehinderd in zijn gang naar de kleedkamer. Hiddink: ,,Ineens stapte er een onbekende, langharige maniak op me af. Ik stond aan de grond genageld van angst en mijn hart bonkte in mijn keel.”

Naar het motief van de – nog altijd niet geïdentificeerde – veldbetreder kon Hiddink slechts gissen. ,,Ik bood hem direct mijn portemonnee en horloge aan, maar daarin was hij niet geïnteresseerd. In plaats daarvan drukte hij een microfoon onder mijn neus en begon hij wartaal uit te slaan. Even dacht ik dat het Sierd de Vos was, maar dat kon niet. Want hij vertelde niks over lokale eettentjes of de zoon van Dries Roelvink.”

Het bewuste moment: Guus Hiddink (links) wordt lastiggevallen door een onbekend persoon.

Het bewuste moment: Guus Hiddink (links) wordt lastiggevallen door een onbekend persoon.

Geen aangifte
Na ongeveer vier minuten kon een steward de warrige man eindelijk afvoeren en kon de geschokte Hiddink zijn weg vervolgen. De 67-jarige Achterhoeker is niet van plan om aangifte te doen. ,,Ik wil hier niet te lang bij stilstaan. Ik hoop alleen dat de bewaking de volgende keer iets beter oplet wanneer wij moeten voetballen. En dat laatste geldt ook voor Bruno Martins Indi.”

Reacties zijn gesloten.