Ook Stiphout Vooruit 4-speler Ron Kusters slachtoffer iCloud-lek

Geplaatst: 2 september 2014 in Stiphout Vooruit 4

HELMOND – Ook Ron Kusters is slachtoffer geworden van het iCloud-lek bij Apple. Op het internet dook gisteren een zeldzame, confronterende foto op van de Stiphout Vooruit 4-middenvelder. De betreffende foto, waarschijnlijk genomen tijdens het teamuitje van afgelopen weekend, toont de Helmonder in staande positie op het dek. Aan de authenticiteit wordt echter nog getwijfeld.

Kusters, 28, ontdekte maandagavond zelf dat hij op internet stond en ontkende meteen dat de foto echt was. ,,Iedereen die dit weekend op de boot was, kan bevestigen dat ik dit weekend niet op mijn benen heb gestaan. En al helemaal niet aan boord. Daarvoor was ik veel te moe na de lange autorit naar Friesland.”

De bewuste foto waarop Ron Kusters (links) in staande houding te zien is. Er bestaat grote twijfel over de echtheid van de foto.

De bewuste foto waarop Ron Kusters (links) in staande houding te zien is. Er bestaat grote twijfel over de echtheid van de foto.

Ron Kusters’ teammaat Mark van Oorschot nam het op voor zijn kameraad. ,,Ron heeft zaterdag en zondag absoluut niet gestaan. Ook toen iedereen tijdens het zeilen hard aan het werk was, lag hij gewoon rustig op het dek. Als iemand dat kan bevestigen ben ik het, want ik heb het hele weekend naast hem op het dek gelegen. Die foto is dus gewoon gephotoshopt, ik vermoed door Oscar Bijnen.”

Kusters in vertrouwde positie. Aan de echtheid van deze foto wordt geen moment getwijfeld.

Kusters in vertrouwde positie. Aan de echtheid van deze foto wordt geen moment getwijfeld.

Teamleider en zeilweekendorganisator Frans van Stiphout was, zoals altijd, kort van stof. ,,Het is zorgelijk dat zulke foto’s uitlekken. Ron is unne goeie klout; integer en vooral betrouwbaar. Kon je dat maar van elke cloud zeggen. Dat zaten er nu heel wat minder naïeve Hollywoodsterretjes in de stress.”

Reacties zijn gesloten.