Daley Blind naar PSV: ‘Heb het wel gezien in Manchester’

Geplaatst: 1 september 2014 in PSV

EINDHOVEN – PSV heeft de selectie voor dit seizoen compleet. Maandagochtend werd bekendgemaakt dat Daley Blind (24) de Eindhovense spelersgroep komt versterken. Hij stond de afgelopen twee dagen onder contract van Manchester United.

Internationale allure
Technisch directeur Marcel Brands is trots op de nieuwe aankoop. ,,Daley is een speler van internationale allure. Bovendien is het een voorbeeldprof. Hij heeft in zijn tijd bij Manchester United nauwelijks kritiek gehad en dat is op het moment een hele prestatie. Met zijn komst is onze selectie voor dit seizoen rond.”

Vanmorgen landde Blind op Eindhoven Airport. Kort daarna postte hij deze selfie.

Vanmorgen landde Blind op Eindhoven Airport. Kort daarna postte hij deze selfie.

Geen zaken met Ajax
Brands geeft toe al langer gecharmeerd te zijn van de multifunctionele Blind. ,,Ik had hem eigenlijk vorig seizoen al willen kopen, maar het is een ongeschreven regel dat PSV geen zaken doet met aartsrivaal Ajax. Na zijn overgang naar Manchester United stond gelukkig niets een transfer naar Eindhoven meer in de weg.”

Met de komst van Daley Blind – die voor twee seizoenen tekent – is een bedrag van 21,5 miljoen euro gemoeid. Dat is bijna 5 miljoen meer dan de bedoeling was, erkent Brands. ,,Ik heb vanmorgen met iemand van Manchester United gebeld en hij vroeg 17 miljoen voor Blind. Dat leek me een mooie deal; het was zelfs een half miljoen minder dan wat ze vrijdag aan Ajax hebben betaald. Ik had toen alleen niet in de gaten dat hij 17 miljoen pond bedoelde. Maar ja, zoiets kan gebeuren op een maandagochtend.”

Mister Manchester United
Daley Blind zegt niet te kunnen wachten om in het Philips Stadion te beginnen. ,,PSV is altijd mijn clubje geweest en daarnaast heb ik het eerlijk gezegd wel een beetje gezien bij Manchester United. Het was moeilijk om de club te verlaten, want ik heb er veel mooie dingen meegemaakt”, zegt de Amsterdammer geëmotioneerd. ,,Ik was hard op weg om Ryan Giggs af te lossen als Mister Manchester United. Maar ja, zo gaan die dingen in het voetbal.”

Reacties zijn gesloten.