Ajax-trainer Frank de Boer verkoopt Marc Overmars op transfer deadline day

Geplaatst: 31 augustus 2014 in Betaald voetbal overig

AMSTERDAM – Na middenvelder Daley Blind en reservekeeper Kenneth Vermeer heeft Ajax ook Marc Overmars overboord gezet. Op aandringen van trainer Frank de Boer mocht de verkoopgrage technisch directeur voor een symbolisch bedrag van één euro vertrekken bij de Amsterdamse middenmoter.

De Boer is blij dat Overmars de kans krijgt om zich bij een andere club verder te ontwikkelen. ,,Deze move is voor iedereen het beste. Vooral voor Ajax. Al had ik liever gezien dat hij al vóór dit weekend was vertrokken. Dan had hij Daley Blind misschien niet verkocht aan Manchester United, en had hij keeperwarmschieter Kenneth Vermeer niet voor een vriendenprijsje verpatst aan nota bene onze concurrent Feyenoord. Al is elke matig presterende club uit de eredivisie op dit moment een concurrent van ons.”

Marc Overmars en Frank de Broer.

Archieffoto: Marc Overmars en Frank de Broer genieten van het spel van Ajax.

Frank de Boer hoorde zaterdagavond laat dat Vermeer verkocht was. ,,Marc Overmars belde me wakker om te melden dat Vermeer voor één miljoen euro van Amsterdam naar Rotterdam verhuist. Ik antwoordde dat het me geen biet interesseert wat er met het werk van een schilder uit de zeventiende eeuw gebeurt. Daarna meldde Marc dat het om Kenneth Vermeer ging. Toen moest ik wel even gaan zitten, ja.”

,,Om te voorkomen dat die eigenwijze Overmars de komende dagen ook de koffiejuffrouw, onze materiaalman en de cornervlaggen verpatst voor veel te weinig geld, heb ik bij de directie aangedrongen op zijn vertrek”, vervolgt de gepikeerde De Boer. ,,Waar hij naartoe gaat weet ik niet. Voor details moet je bij Marc Overmars zijn. Maar ik hoop dat hij naar FC Barcelona of Real Madrid gaat. Wie weet verkoopt hij dan Messi of Cristiano Ronaldo aan ons. Voor een vriendenprijsje natuurlijk.”

Reacties zijn gesloten.