Onrust in Milaan en Londen door transfer Fernando Torres

Geplaatst: 29 augustus 2014 in Betaald voetbal overig

LONDEN / MILAAN – Het nieuws dat de Spaanse scherpschutter Fernando Torres op huurbasis naar AC Milan vertrekt is niet door iedereen enthousiast ontvangen. Kort na de bekendmaking van de transfer braken er in Milaan rellen uit. Ook in Londen gingen duizenden mensen de straat op, maar dan uit blijdschap.

Naar schatting tienduizenden Milanezen protesteerden vroeg op de vrijdagavond tegen de komst van de aanvaller. ,,Dit is een aanfluiting”, zei een zwaarlijvige fan, gehuld in AC Milan-shirt. ,,Hij scoort op het veld nog minder dan Dries Roelvink in de hitlijsten. Wat moet hij in San Siro komen doen?”

In Milaan moest de ME optreden om de woedende menigte in toom te houden.

In Milaan moest de ME optreden om de woedende menigte in toom te houden.

De boze tifoso kreeg bijval van een vrouw van middelbare leeftijd. ,,Ik dacht net dat de stad een stuk veiliger was geworden na de verkoop van Mario Balotelli. Maar nee, nu komt ene meneer Torres onze hele wijk aan puin schieten. De premie van mijn glasverzekering zal wel flink stijgen. Magnifico!”

In de Londense wijk Fulham, waar Torres’ vorige club Chelsea zijn thuiswedstrijden speelt, was de stemming een stuk beter. ,,Eindelijk kan ik weer naar Stamford Bridge”, jubelde een beschonken dertiger. ,,Het was de laatste jaren niet veilig om op de tribune achter het doel plaats te nemen; je moest constant oppassen of die Spaanse cafévoetballer geen bal jouw kant op knalde. Maar nu kan ik weer een seizoenskaart nemen.”

Londense fans vieren het vertrek van Torres.

Londense fans vieren het vertrek van Torres.

Een jonge vrouw onttrok zich aan het Londense feestgedruis. ,,Torres kan misschien niet voetballen, maar het is een sympathieke kerel. Ik zal hem dan ook missen. En waarschijnlijk is dat wederzijds. Want missen, dat kan Fernando als geen ander.”

Reacties zijn gesloten.