PSV’ers waken voor onderschatting: ‘Moeten Shakhtyor Sobibór serieus nemen’

Geplaatst: 28 augustus 2014 in PSV

SOLIGORSK – De heenwedstrijd eindigde in ‘slechts’ 1-0, maar toch rekent iedereen met een PSV-hart erop dat de Eindhovenaren zich plaatsen voor de volgende ronde van de Europa League. De PSV’ers zelf zijn minder gerust. Zij nemen Shakhtyor Soligorsk wel degelijk serieus.

Geweldige vedettes
Doelman Remko Pasveer wil vooral waken voor onderschatting. ,,Het zou in mijn rijke PSV-verleden niet de eerste keer zijn dat we ons blameren tegen een Oost-Europese antivoetbalploeg. Ze hebben bovendien een aantal geweldige vedettes in de groep. Zoals wie? Uh, daar kan ik even niet op komen, maar ik bedoel die spits. Wat, hebben ze geen spits? Nou vergeet dan maar wat ik heb gezegd.”

Keeper Pasveer (in keepersshirt) hoopt dat PSV vanavond applaus verdient. Foto: voetbalprimeur.nl.

Keeper Pasveer (in keepersshirt) hoopt dat PSV vanavond applaus verdient. Foto: voetbalprimeur.nl.

Niet om de hoek
Spits Luuk de Jong maakte in zijn eerste weken in het PSV-shirt veel indruk en staat vanavond vermoedelijk in de basis. ,,Ik zie ons hier vanavond niet winnen van het aanvallende Shakhtar Donetsk. Dat geldt trouwens voor de meerderheid van de mensen, want ik geloof dat er maar negen supporters komen kijken. Dat is weinig, maar ik vind het wel mooi dat er toch nog mensen de moeite nemen om hierheen te komen. Moldavië is namelijk niet echt om de hoek.”

Andrés Guardado, de verse Mexicaanse aanwinst, reist niet mee naar Wit-Rusland; hij heeft net een lange vliegreis achter de rug en revalideert nog van een zware jetlag. ,,Een verschil van tien tijdzones en dertig graden binnen een paar dagen is ook voor mij te veel. Ik had natuurlijk een paar dagen eerder kunnen komen, maar dan had ik twintig hectoliter ijswater in mijn mat gekregen. Zulke ontgroeningen zijn aan mij niet besteed. Maar zonder gekheid: Shakhtyor is een lastige ploeg. Vooral om uit te spreken.”

Andrés Guardado reist niet mee naar Wit-Rusland. Hij heeft net een lange autorit van Mexico naar Eindhoven achter de rug.

Andrés Guardado reist niet mee naar Wit-Rusland. Hij heeft net een lange reis van Mexico naar Eindhoven achter de rug.

Gehakt
Aanvaller Jürgen Locadia gaat wél mee. Hij ergert zich aan de gemakzuchtige houding van sommige teamgenoten. ,,We praten hier over Europees voetbal. Om daarin goed te presteren, moet je voorbereiding tot in de details perfect verzorgd zijn. Sommige ploegmaten kunnen niet eens op de kaart aanwijzen waar we vanavond spelen. Schandalig. Met zo’n instelling maakt Shakhtyor Sobibór gehakt van je.”

Reacties zijn gesloten.