In Wijnaldum geïnteresseerd PSG vangt bot bij PSV: ‘Versta geen klote van dat Frans’

Geplaatst: 26 augustus 2014 in PSV

EINDHOVEN – Paris Saint Germain hoopt nog deze week PSV’er Georginio Wijnaldum te kunnen presenteren. De rijke Franse club is volgens geruchten bereid om veel geld voor de fysiek sterke middenvelder neer te leggen. Er is echter één obstakel: het taalprobleem.

Hoofdstedelijke arrogantie
Technisch directeur Marcel Brands geeft toe de laatste weken regelmatig te zijn gebeld door iemand van PSG. ,,In het begin nam ik mijn telefoon netjes op, maar daar ben ik maar mee gestopt. Ik kreeg steeds een Fransoos aan de lijn die de naam ‘Wijnaldum’ veel liet vallen. Het probleem is dat die kerel weigert om Engels te spreken. Met hoofdstedelijke arrogantie ben ik snel klaar. Dat geldt op de eerste plaats voor onze hoofdstad, maar ook voor die van Frankrijk.”

Wijnaldum (links) en Brands zijn nog niet op elkaar uitgekeken. Foto: psv.nl

Wijnaldum (links) en Brands zijn nog niet op elkaar uitgekeken. Foto: psv.nl

Volgens Marcel Brands ligt het niet aan hem als er geen transfer komt. ,,Ik spreek een redelijk woordje Frans en kan zonder problemen een croissant of braguette bestellen op de camping. Maar die kerel van PSG praatte veel te snel. Excusez le mot, maar ik verstond er geen klote van.”

Slecht geinformeerd
Brands ergerde zich ook aan de gebrekkige voorbereiding van de beller. ,,Die vent wist totaal niet waarover hij het had. Toen het gesprek niet lekker liep, bleef hij maar, op agressieve toon, cocu tegen me roepen. Schijnbaar dacht hij dat hij de trainer van PSV aan de lijn had. Als je zo slecht bent geïnformeerd, is verder onderhandelen voor mij zinloos.”

Zelfs tijdens zijn vakantie werd Marcel Brands vaak telefonisch lastiggevallen. Foto: psvfans.nl

Zelfs tijdens zijn vakantie werd Marcel Brands vaak telefonisch lastiggevallen. Foto: psvfans.nl

Brands is niet verrast door de interesse uit Parijs. ,,Het is algemeen bekend dat Fransen geïnteresseerd zijn in alles waar wijn in zit. Zeker omdat Wijnaldum met het verstrijken van de jaren steeds beter wordt en jarenlang in de kelder heeft gerijpt”, zo deelt Brands een sneer uit naar Wijnaldums vroegere club Feyenoord.

Kampioen worden in lichtstad
Georginio Wijnaldum zelf zegt dat het hem allemaal weinig boeit. ,,PSV of PSG; het klinkt bijna hetzelfde. Het interesseert me niet waar ik dit seizoen afmaak. Het enige wat ik wil is kampioen worden. Liefst in een lichtstad.”

Reacties zijn gesloten.