Materiaalman Stiphout Vooruit nomineert tientallen voetballers voor Ice Shower Challenge

Geplaatst: 25 augustus 2014 in Stiphout Vooruit

HELMOND – Tientallen voetballers van Stiphout Vooruit zullen binnenkort een lading ijskoud water over zich heen krijgen. Materiaalman Wim Josephs nomineerde hen om deel te nemen aan de Ice Shower Challenge. De opbrengst gaat naar een nieuwe hoogrendementsketel.

Wim Josephs (76), die zeer actief is op sociale media, zag de laatste week de ene na de andere Facebookvriend een emmer ijswater in zijn nek gooien. ,,Vervolgens betalen zij allemaal 25 euro aan de Stichting ALS. Een mooi initiatief en ik draag de koudwateractie een warm hart toe. Maar als mensen zo graag in de buidel tasten nadat ze een ijskoude douche hebben genomen, biedt dat volgens mij mogelijkheden”, zo licht de sportparkmanager zijn plan toe.

Stiphout Vooruit 4-leider Rob van Oorschot neemt een koude douche.

Stiphout Vooruit 4-leider Rob van Oorschot neemt een koude douche.

25 euro doneren
Josephs: ,,Niemand heeft mij nog genomineerd, dus ik weet niet exact hoe koud dat ijswater precies is. Wat ik wél weet, is dat het water dat uit de douches op ons sportpark komt gegarandeerd nóg kouder is. Daarom doe ik alle actieve leden van onze club een voorstel: als ze na een wedstrijd of training hebben gedoucht, mogen ze geheel onvrijwillig 25 euro bij mij doneren.”

Hoog rendement
Als de Stiphoutenaar genoeg biljetten van 25 euro heeft ontvangen, gaat hij persoonlijk een nieuwe HR-ketel kopen. ,,Ik heb er een op het oog met een rendement van 107%. Dat rendement is bijna honderd procent hoger dan het rendement van de meeste spitsen die bij deze club rondlopen. Bovendien kan die ketel veel beter met druk omgaan dan het gros van de voetballers hier.”

De ketel die Josephs wil aanschaffen kost een kleine vijftienhonderd euro. ,,Dat bedrag heb ik al binnen nadat zestig mensen hier hebben gedoucht. Misschien zelfs eerder, want ons negende elftal is zo ontzettend slecht dat ze vaak ook op het veld al een koude douche van de tegenstander krijgen. Zij mogen dubbel betalen!”

Verwende voetballers
,,Ik heb met de KNVB afgesproken”, zo gaat Josephs verder, ,,dat al onze seniorenteams in het eerste competitieweekend thuis spelen. Zo kan ik hopelijk snel een mooie ketel uitzoeken en is het snel afgelopen met al dat gezeur van die verwende voetballers die klagen dat het douchewater te koud is.”

Wim Josephs (tweede van rechts op deze archieffoto).

Wim Josephs (tweede van rechts op deze archieffoto).

Koude douche
Wim Josephs gaat ervan uit dat de ketel voor dat bedrag kosteloos wordt aangesloten door de leverancier. ,,Dat zou niet meer dan normaal zijn. En als dat niet gebeurt? Dan nomineer ik het bedrijf bij Tros Radar voor een koude douche.”

Reacties zijn gesloten.