Scheidsrechter Balaj woedend over te korte minuut gratis shoppen in PSV Fanstore

Geplaatst: 23 augustus 2014 in PSV

EINDHOVEN – Twee PSV-trainingspakken, een Phoxy-pyjama, vijftien wedstrijdballen, een scheidsrechterstenue, een gevulde kassalade en een paspop. Dat hoopte de Roemeense scheidsrechter Pavel Balaj vrijdagmorgen minimaal in zijn winkelwagentje te gooien in de minuut gratis winkelen bij de PSV Fanstore, die hij had gewonnen. Helaas voor hem duurde die minuut maar twaalf seconden.

Donderdagmiddag arriveerde de Roemeen in Eindhoven. ’s Avonds zou hij de topper tussen PSV en Shakhtyor Soligorsk fluiten. Omdat Balaj er na aankomst in het stadion achter kwam dat hij zijn respect-polsbandje was vergeten, ging hij naar de Fanstore in het stadion om er alsnog een op de kop te tikken. Want zonder respect geen voetbal.

Pavel Balaj. Foto: Pics United.

Pavel Balaj. Foto: Pics United.

Tienduizendste betalende klant
,,Na het afrekenen hoorde ik dat ik de tienduizendste betalende klant van het jaar was”, zegt de fluitist. ,,Daarmee won ik een minuut gratis winkelen. Ik had met het winkelpersoneel afgesproken dat ik vrijdagochtend terug zou komen om mijn prijs te verzilveren. Ik had namelijk weinig tijd, want ik moest nog een wedstrijd fluiten en het was inmiddels al zes uur.”

Respectloos
Vrijdagmorgen meldde Balaj zich in de supporterswinkel, zoals afgesproken. Om klokslag tien uur ’s ochtends klonk het startschot en ging zijn minuut in. Helaas voor hem werd die minuut na twaalf seconden al afgebroken door het winkelpersoneel. Pavel Balaj, die nog niets in zijn winkelwagen had gelegd, was woedend. Met een fluitconcert maakte hij zijn onvrede duidelijk. ,,Dit is totaal respectloos. Ik ben zeer teleurgesteld over de wijze waarop invulling is gegeven aan de minuut gratis winkelen en zal dit duidelijk kenbaar maken bij PSV”, zo deed hij zijn beklag.

a212bd7b-3c23-4f84-a7db-f01be8890fab_0_PSVFANstore050708-4682

Om Balaj niet voor de voeten te lopen ging de Fanstore tijdelijk op slot. Foto: John Claessens.

Aangepaste tijdmeting
De eigenaar van de PSV Fanstore vindt dat hij goed heeft gehandeld. ,,Binnen UEFA-kringen duurt een minuut schijnbaar maar twaalf seconden. Net als binnen FIFA-kringen, trouwens. Dat respecteren wij, en als er dan iemand van de UEFA in onze winkel komt, passen we onze tijdmeting graag aan. Natuurlijk begrijp ik dat de beste man teleurgesteld is. Uit coulance bied ik hem graag een Philips-stopwatch aan. Misschien weet hij de volgende keer dan wél hoe je een respectvolle minuut stilte houdt.”

Reacties zijn gesloten.