Topvermaak tijdens Europa League-duel PSV; vooral Lingo en Wordfeud populair

Geplaatst: 21 augustus 2014 in PSV

EINDHOVEN – De Europa League-wedstrijd tussen PSV en FC Shakhtyor Soligorsk was vanavond niet opvallend boeiend, maar toch vermaakten de supporters in het Philips Stadion zich opperbest. Dat kwam vooral door de vorige week in gebruik genomen wifi-verbinding in de Eindhovense voetbaltempel.

Thee en iPad Mini
Hoewel het duel pas om kwart voor zeven begint, is één stoeltje in het stadion al om half zeven bezet. Dat komt door Mieke, een vrouw van in de zeventig uit Boekel. Ze zit in de Family Corner, met een beker thee in de rechterhand en een iPad Mini in de linker. ,,Waarom ik er zo vroeg ben?”, zo herhaalt ze de vraag. ,,Omdat ik naar The Bold & The Beautiful wil kijken. Thuis kan dat niet, want onze Gerrit wil het voetballen zien en bovendien hebben we geen internetabonnement. Een kaartje op deze rang kost vanavond maar tien euro, dus daar kun je niet voor sukkelen.”

Om zeven uur – nadat Ridge Forrester wederom is vreemdgegaan – verschijnt de aftiteling en beent Mieke het vak uit, tot ergernis van de twee supporters op de rij achter haar. ,,Ik weet dat staan in dit vak niet is toegestaan, maar The Bold is afgelopen en ik heb geen tijd en interesse om naar de wedstrijd te kijken. Over een kwartier begint mijn vaste kienavondje. Het beste”, wenst ze een steward nog toe, waarna ze snel nog even een selfie twittert en het stadion achter zich laat.

Toffe gasten
Wat PSV en Shakhtyor vanavond laten zien is niet hoogstaand, maar toch klinkt er regelmatig gejuich op de westtribune. De reden: Lingo is begonnen en team 2 plukt de ene na de andere groene bal uit de bak. Vooral supporter Wouter uit Veldhoven, die de populaire spelshow via zijn smartphone volgt, kan zijn enthousiasme niet verborgen houden. ,,De wifi is hier lekker snel. En die jongens van team 2 komen uit de regio”, weet hij. ,,Toffe gasten!”

De PSV-fans zijn laaiend enthousiast over de gratis wifi in hun stadion.

De PSV-fans zijn laaiend enthousiast over de gratis wifi in hun stadion. Foto via twitter.com.

Even later is de goede bui van Wouter direct verdwenen als – bijna tegelijkertijd – PSV’er Georginio Wijnaldum hard tegen de grond wordt geschopt en een speler van team 2 een rode bal uit de ballenbak graait. De boze fan smijt zijn bier op het veld ,,Nondeju, dat is toch donkerrood”, foetert hij. ,,Als ze zo doorgaan, worden ze nog ingehaald door team 1. Sukkels!” Wouter krijgt overigens geen gelijk; team 2 wint met vijftig punten voorsprong.

Kwart voor zeven geweldig aanvangstijdstip
Gerard uit Beek en Donk, intercedent bij Manpower, heeft zelfs zijn laptop meegenomen en beantwoordt in rap tempo mailtjes. Hij is erg content over zijn nieuwe werkplek. ,,Kwart voor zeven is een geweldig aanvangstijdstip als je nog een uurtje rustig wilt overwerken. Of het hier niet rumoerig is? Luister, ik werk met zes vrouwen op de afdeling en daar worden veel meer decibellen geproduceerd dan hier. En de koffie is hier beter dan op de zaak. Hopelijk plaatst PSV zich voor de volgende ronde, dan kom ik zeker vaker terug.”

Manpower-intercedent Gerard kon dankzij het draadloos internet nog een uurtje overwerken.

Manpower-intercedent Gerard kon dankzij het draadloos internet nog een uurtje overwerken. Foto via twitter.com.

Ook in de business club wordt het draadloze netwerk uitstekend ontvangen. Berry, een Helmonder van in de vijftig, is er blij mee. ,,Schitterend. Het wifi-netwerk is stabiel, betrouwbaar en goed beveiligd tegen indringers. Ik hoop dat we later dit seizoen hetzelfde kunnen zeggen over onze achterhoede. Op deze manier is het lekker wordfeuden. Ik stel voor dat ze het stadion voortaan het WiPhilips Stadion noemen.”

Puntje van mijn stoel
PSV rekent zakelijk af met het aanvallend ingestelde FC Shakhtyor Soligorsk. Eindhovenaar Phillip, die tijdens de wedstrijden van PSV meestal in de dug-out zit, heeft zich prima geamuseerd. ,,Het was spannend, man. Ik zat op het puntje van mijn stoel. Eigenlijk wist ik al wel dat we het zouden redden, maar zo’n einde levert me nog steeds kippenvel op. Ja, het blijft mooi om op YouTube de ontknoping van seizoen 2006-2007 te kunnen terugzien.”

Reacties zijn gesloten.