Eto’o legt Ajax ultimatum op: ‘Word gek van dat gebel’

Geplaatst: 20 augustus 2014 in Betaald voetbal overig

AMSTERDAM – Voetballer Samuel Eto’o is wel klaar met alle telefoontjes, e-mailtjes en sms-berichten uit Amsterdam. Daarom heeft hij Ajax een ultimatum gesteld. Als ze vandaag voor 18.00 uur nog één keer contact met hem opnemen, schakelt Eto’o de politie in.

,,Ik word er gek van”, zegt de geïrriteerde Kameroener. ,,Twee weken geleden was ik in Parijs en toen vroegen mensen van Ajax, die ik toevallig trof bij de Eiffeltoren, of ik interesse had om naar Ajax te komen. Daarom moest ik hartelijk lachen en ik heb, als grap, met ‘ja’ geantwoord. Pas later drong het tot me door dat het een serieuze vraag was.”

Samuel Eto'o kon wel lachen om het voorstel van Ajax.

Samuel Eto’o kon wel lachen om het voorstel van Ajax.

Sinds de ontmoeting in Parijs staat de telefoon van Eto’o geen moment stil. ,,Elke dag opnieuw bellen en mailen ze me en ik krijg zelfs per post allerlei reclame toegestuurd, zoals een kaartje voor Ajax – Vitesse. Die agressieve marketing en dat gebel gaan ten koste van mijn humeur en prestaties op de golfbaan. Als ze vandaag nog een keer bellen, schakel ik de politie in. Laat me toch met rust!”

Toch sluit Samuel Eto’o (33) niet uit dat hij op een later moment in zijn carrière nog in de Amsterdam ArenA te bewonderen zal zijn. ,,Ik wil U2, Bruce Springsteen of De Toppers dolgraag nog een keer van dichtbij zien. Zelfs als het in die betonnen galmbak is.”

Reacties zijn gesloten.