Sepp Blatter gunt geblesseerde Neymar unieke rol tijdens Brazilië – Duitsland

Geplaatst: 8 juli 2014 in WK 2014

BELO HORIZONTE – De geblesseerde Braziliaanse vedette Neymar komt vanavond toch in actie. De FIFA heeft hem gevraagd om tijdens de halve finale tussen Brazilië en Duitsland scheidsrechter Ricci te assisteren als vierde man. Op die manier hoopt de FIFA dat de aanvaller toch kan bijdragen aan een finaleplaats van het thuisland.

Aderlating
FIFA-president Sepp Blatter is de bedenker van het ingenieuze plan. ,,De ongelukkige blessure van Neymar is een fikse aderlating. Niet alleen voor Brazilië, maar ook voor mij. Het is namelijk contractueel vastgelegd dat de Seleção wereldkampioen wordt, en met alleen spelers als Fred, Hulk en Oscar voorin wordt dat natuurlijk lastig.”

Blatter laat zien welk land wereldkampioen wordt.

Blatter laat zien welk land wereldkampioen wordt.

Manipuleren
Om die reden bedacht de aimabele Zwitser een andere rol voor de met een rugblessure kampende Neymar. ,,In eerste instantie wilde ik hem de wedstrijd van vanavond laten fluiten, maar hij heeft te veel last van zijn rug. Daarom krijgt hij van mij een functie als vierde man. Op die manier kan hij blijven zitten en mag hij rustig vanaf de zijlijn het wedstrijdverloop manipuleren.”

Blatter vindt het niet vreemd dat nota bene een Braziliaanse speler deel uitmaakt van het arbitrale kwartet. ,,Integendeel. In het recreantenvoetbal is het gebruikelijk dat het thuisspelende team een scheidsrechter levert. Brazilië speelt ook thuis en het gros van de Braziliaanse selectiespelers is het niveau van recreanten amper ontgroeid, dus voor mij is het volkomen logisch.”

Neymar en scheidsrechter Nishimura waren eerder dit toernooi van grote waarde voor de Goddelijke Kanaries.

Neymar en scheidsrechter Nishimura waren eerder dit toernooi van grote waarde voor de Goddelijke Kanaries.

Intercom
Neymar zelf zegt wel oren te hebben naar het plan. ,,Ik ben blij dat ik toch nog een bijdrage kan leveren aan het succes van mijn land”, zegt hij. ,,Ik had liever zelf gefloten, maar ik heb met scheidsrechter Ricci afgesproken dat hij de beslissingen, die ik via de intercom aan hem doorgeef, blindelings overneemt. En ik heb nog een verrassing in petto: het duel begint met een penalty voor Brazilië, in plaats van met een aftrap. Want dat is zo afgezaagd.”

Reacties zijn gesloten.